Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Běhat? A proč?

Ke každé činnosti, kterou člověk dělá má nějaký důvod. Musí, chce, baví ho… A od každé činnosti, kterou vykonává něco očekává. Například od práce v zaměstnání je to určitě finanční ohodnocení a nebo také kariérní postup, pocit seberealizace. Pokud má někdo nějaké hobby – třeba modelářství – staví a lepí a pak jde s vyrobeným letadlem na louku, kde svůj výtvor pustí a sleduje, jak míří do oblak. Svým koníčkem relaxuje. A co takhle sport? Proč lidé sportují? Proč se mučí v posilovně, běhají, jezdí na kolečkových bruslích nebo na kole, hrají tenis, fotbal…? Někdo kvůli kondici, někdo aby zhubnul, někdo třeba pro svůj dobrý pocit. A proč jsem začala běhat já?

Naše rodina prožívala – a stále ještě prožívá ne zrovna jednoduché období. Během pouhých šesti měsíců jsme se museli potýkat s vážnými onemocněními, náhlými odchody hned několika blízkých lidí, s bolestí, starostmi a ztrátou. Onemocněla má babička, onemocněla manželova maminka, odešel švagrův tatínek, velmi vážně onemocněl náš druhý švagr - jehož diagnóza byla fatální, pak sdělili obdobnou diagnózu mé mamince a za čtyři dny nato nám odešla manželova maminka. Zdravotní stav mé maminky se rapidně zhoršoval a den před její velmi náročnou operací nás opustil nemocný švagr… A toto vše se na každém z rodiny nějakým způsobem projevilo.

Já jsem se začala uzavírat čím dál více do sebe. Bála jsem se a již jsem jen čekala, kdy přijde nějaká další hrozná zpráva. Dostávala jsem se do stavu, kdy jsem měla problém vstát ráno z postele. Přinutilo mě k tomu jen to, že jsem se musela postarat o malou dcerku. Fungovala jsem absolutně automaticky, jako bych byla naprogramovaná - musela jsem uklidit, uvařit, musela jsem udělat své pracovní povinnosti, musela jsem se alespoň minimálně věnovat dětem. Nic mě však netěšilo. Vše jsem dělala, jen z nutnosti. Nemohla jsem se k ničemu navíc přinutit.

Nechtělo se mi nikam chodit, přestala jsem mít o vše zájem. Nejraději bych se zavřela doma. Přála jsem si jen, aby mi dali všichni pokoj a nechali mě být.

Snažila jsem se sice s těmito pocity bojovat, ale pak přišla další katastrofická zvěst, další špatná zpráva...

Bývala jsem vždy velmi aktivní člověk se spoustou plánů. Spoustou pracovních nápadů a projektů. A o mnoho dříve jsem mívala i spoustu snů a dokázala jsem za nimi jít…

A teď – NIC. Prázdno, temno, nechuť, strach…

I když se mi to nelíbilo, nemohla jsem se stále tak nějak znovu „nastartovat“. Ale já jsem se „nastartovat“ skutečně chtěla. Letargie a deprese nejsou moje „parketa“. Jen jsem jaksi nemohla a nemohla nalézt tu pravou - sílu.

A tak jsem přemýšlela, co by mi mohlo pomoci. Vzpomněla jsem si, že před časem (když jsem si to spočítala, tak jsem s úděsem zjistila, že to bylo už před osmi lety) jsem chodívala každé ráno běhat. Jen tak. Cítila jsem se potom prostě dobře, byla jsem probuzená, „napumpovaná“, se spoustou elánu. Bylo to v době, kdy jsem měla svůj módní ateliér, navrhovala jsem modely, pořádala módní přehlídky, jednala s klienty, organizovala focení a různé projekty…Žila jsem svůj sen, který jsem měla od dětství – Byla jsem módní návrhářkou a těšila jsem se ze svých prvotních a docela zajímavých úspěchů.

Ten sen jsem si pak nechala vzít. Dovolila jsem to nekvalitním lidem, kteří mě odvedli naprosto jinam. To však byla MOJE chyba - že jsem jim to dovolila. Zapadla jsem potom do rutiny každodenního života a myslela jsem si, že jsem vlastně takto šťastná. Řešila jsem nové pracovní projekty, které mě bavily – anebo jsem si to možná jen tak namlouvala… Kdo ví…

A teď nastalo toto náročné a špatné období a já jsem zjistila, že už toho mám takto všeho akorát dost.

Že to tak již nechci a že to prostě změním! Před roky mě dokázalo ráno probudit běhání, tak proč bych to nezkusila nyní také?

 A pak – asi druhý den na to, mi najednou přišlo pozvání na desetikilometrový běh - WE RUN PRAGUE.

Připadalo mi to, jako Hlas shůry, který mi měl říci, že jsem se rozhodla správně a ať už tedy konečně se sebou začnu něco dělat.

A tak tedy dělám. Do běhu jsem se přihlásila a každé ráno poctivě vyrážím „na trať“. Po spoustě let jsem opět vzala do ruky tužku a nakreslila prvních pár modelů. Vytáhla jsem šicí stroj, který dlouhé roky zahálel zaházený v rohu v komoře a nechala na něm udělat nutnou revizi. Vytáhla jsem schované látky a přeměřila svou holčičku. (Vždyť mám doma přeci téměř tříletou cácorku, která má dvě oblíbené hry – Na vaření a papání a pak Na módní přehlídky - kdy na sebe navěší a natáhne všechny možné čepice a klobouky, šály, obuje si moje lodičky na vysokých podpatcích a pak mi hlásí. „Kjásná, mami, já jsem kjásná.“ A teď tedy spolu „konzultujeme“ moje návrhy a jestli se jí  líbí a vybíráme látky…

Vrhla jsem se znovu s vervou do práce. Měním manželovi webové stránky, připravuji novinky…

Takže moje motto je: „Běhám, protože chci.“ CHCI  změnit svůj život. CHCI být opět tou holkou, která měla odvahu jít za svým snem, která s hlavou hrdě vztyčenou přijímá nové životní výzvy a která se s nepřízní osudu porve a nezaleze před ní odevzdaně do kouta.

Tak proto běhám já.

Autor: Helena Skočová | pátek 21.6.2013 15:52 | karma článku: 10,42 | přečteno: 541x
  • Další články autora

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma: 42,49 | Přečteno: 8318x | Diskuse| Ostatní

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma: 17,84 | Přečteno: 626x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma: 15,60 | Přečteno: 528x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma: 19,56 | Přečteno: 681x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

4. Pozor na to, co si přejete…

...přání se totiž plní. Někdy však jejich splnění může přijít zcela nečekaně a může mít taky velmi nepředvídatelnou podobu. Takže vás to může parádně zaskočit, tak jako třeba teď mě.

5.8.2021 v 8:08 | Karma: 14,09 | Přečteno: 567x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.