Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jít za svým snem…

Jako své motto jsme si v maturitním ročníku zvolili: „Chceš-li realizovat své sny, probuď se.“ Skutečně nádherná slova výstižně popisující - nadneseně řečeno - ideály mládí.

V dětství máme hromadu snů – najít zlatý poklad na potopené pirátské lodi, být princeznou, herečkou, zpěvačkou, popelářem, kosmonautem, pilotem Formule 1…

Tyto dětské sny se pak samozřejmě s přibývajícími lety mění  na sny tak říkajíc realističtější.

Jenže se také zjišťuje, že dosáhnout těchto snů není vždy tak jednoduché. A hlavně, že se proto MUSÍ něco udělat. Nestačí pouze sedět pohodlně doma u televize a řečnit či přemýšlet nad tím, jaké by to bylo krásné, kdyby se povedlo…kdybyste udělal…kdyby bylo…

A tak člověka možná napadne, že by se tedy do plnění svého snu třeba i dal…

Jenže zároveň s tím se většinou náhle vyrojí hromada důvodů, PROČ se do toho člověk vlastně nemůže pustit, proč to nelze (rodina, práce, nedostatek prostředků, nedostatek pochopení blízkých, nedostatek času, možností, atd…) – a proč to tedy zůstane jen snem. Zjednodušeně řečeno slovy mé babičky: „Kdo chce udělá, kdo nechce zdůvodní.“

Jistěže ne každý může být pilotem Formule 1 nebo princeznou. Ale pokud má někdo sen například vylézt na Mount Everest a nebrání mu v tom závažné zdravotní problémy, tak pokud OPRAVDU chce a je ochotný proto něco udělat, najde způsob, jak svého snu dosáhnout.

Sama to dobře znám. Zažila jsem období, kdy jsem si za svým snem šla i to, kdy jsem pouze „seděla u televize“…

Od dětství jsem měla sen. Chtěla jsem být módní návrhářkou. Moje babička – fantastická dámská krejčová – si ze mě dělala legraci, že mluvit ještě neumím, ale jak chci ušít šaty už si říct dovedu.

Jako malá holka jsem na babiččině starém šlapacím šicím stroji šila vlastní navržené oblečky pro panenky, později i pro sebe. Šla jsem na střední školu, navrhovala jsem kostýmy pro divadlo, pracovala jsem v televizi, jako kostymérka. Šila jsem v módním salónu. Prostě jsem se učila a sbírala zkušenosti až jsem si otevřela vlastní módní ateliér. Pořádala jsem focení i módní přehlídky. Měla jsem své modelky, se kterými jsem spolupracovala. Bývala jsem se svými modely hostem na různých akcích, později i prestižních plesech, kde tyto malé přehlídky a prezentace měly velký ohlas…Modelky si moje modely půjčovaly na soutěže do zahraničí. Psalo se o mě v novinách…Ano, šla jsem si za svým snem. Ne, nebylo to jednoduché a byla to spousta práce a ne vždy bylo vše jen růžové. Ale měla jsem tehdy sílu a odvahu bojovat a hlavně jsem byla ochotna pro ten můj sen něco dělat.

Pak jsem se však od tohoto snu nechala odvést. Dostala jsem prestižní nabídku práce (zpočátku jen externě). Jenže s postupem času byla tato práce čím dál náročnější a já jsem dovolila, abych již na ateliér a svůj sen jaksi neměla čas.

A život šel a šel, dál a dál… Zavedl mě na různá místa, do různých profesí…Hezké období se střídaly s horšími, tak jak to v životě chodí…

A náhle se objevilo období velmi zlé (viz.článek Běhat a proč?), které mě těžce zasáhlo, ale zároveň  - tím, že jsem se z něj chtěla dostat – mě donutilo - tak nějak se znovu probudit a uvědomit si, kdo jsem a co vlastně chci.

Začala jsem znovu běhat, protože mě to povzbuzuje. Postupně opět nacházím svou sílu, abych šla za svými sny a plány. Vím, že to nebude nic jednoduchého a že pokud něco CHCI, tak proto MUSÍM něco udělat. Nic na světe není zadarmo. Takže „nesedím u televize“, ale pracuji, připravuji, píšu (nejen tento blog), opět jsem se pustila do vlastní tvorby oblečení i obrazů…

Přihlásila jsem se do běhu na 10km WE RUN PRAGUE a moje motto pro tuto akci je: Běhám, protože chci.  Je to nejtrefnější označení.

Běhání mě motivuje. Trénuji a připravuji se, abych tento běh zvládla. Není to jen tak a překonávání různých úskalí  při běhání mě posiluje a pomáhá, abych byla schopná překonávat překážky a těžké chvilky i v dalších činnostech.

Vím, že když tento běh zvládnu – zvládnu i to ostatní. Běhání je pro mě momentálně taková životní „berlička“.

Takže pokud máte nějaký sen, neseďte a pusťte se do jeho realizace, ať si jednoho dne nemusíte vyčítat, že jste v životě něco propásli. Poperte se s nezdary, nevzdejte se, když vše nepůjde hned podle Vašich plánů. Nedejte se. A pak – si vychutnejte vítězství. Určitě bude stát zato. Já budu dělat to samé.

 

Po strašně dlouhé době – mnohaleté pauze – jsem navrhla takovou první, malinkatou, zkušební letní kolekci. Věnovala jsem jí své holčičce, která nyní byla i mou modelkou. :)

Chtěla jsem, aby byly modely milé a holčičí a aby šly jednotlivé kousky dobře kombinovat.

Prozatím kam v těchto šatičkách přišla, sklízela velké ovace, tak snad se Vám v nich bude také líbit…

 

 Anička v tunice, sukýnce (bohužel z té zde vynikají pouze volánky) a v legínkách, na hlavičku jí babička uháčkovala čelenku s mašlí

 

 

Anička v tunice a legínách. Na hlavičce má háčkovaný baret od babičky.

 

 

Anička v tunice s korálky (z důvodu jejího věku - aby korále neroztrhla -  jsem je vyřešila uháčkovanými šňůrkami a velkými korálky zajištěnými uzlíky) a kraťásky s volány. Na hlavičce má opět háčkovaný baret od babičky.

 

Tunika + kraťasy

 

 

Legíny + sukně - k této sestavě ještě přibude blůzka, aby měla Ani na podzim v čem chodit do loutkového divadla :)

Autor: Helena Skočová | úterý 23.7.2013 14:02 | karma článku: 10,61 | přečteno: 744x
  • Další články autora

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma: 42,49 | Přečteno: 8315x | Diskuse| Ostatní

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma: 17,84 | Přečteno: 625x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma: 15,60 | Přečteno: 527x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma: 19,56 | Přečteno: 680x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

4. Pozor na to, co si přejete…

...přání se totiž plní. Někdy však jejich splnění může přijít zcela nečekaně a může mít taky velmi nepředvídatelnou podobu. Takže vás to může parádně zaskočit, tak jako třeba teď mě.

5.8.2021 v 8:08 | Karma: 14,09 | Přečteno: 566x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

3. To byl ale fičák

Bylo zvláštní zamykat za sebou vchodové dveře našeho bytu s vědomím, že JÁ je znovu odemknu až po několika měsících. (Tomík se vracel už za pár dní. Do Itálie nás jen odvážel.)

2.8.2021 v 9:25 | Karma: 14,74 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

2. Ty vole, co jsem to provedla!

Píšu si deník. Už měsíc. Že to není žádná ohromující zpráva? Ne, není. To s vámi souhlasím. Ale důvod, PROČ jsem si ho začala psát, ten už docela zajímavý je. Tedy - aspoň pro někoho. :)

29.7.2021 v 8:08 | Karma: 18,15 | Přečteno: 735x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

1. Krize nebo dobrodružství?

Záleží na situaci. Jistě. U mě, tedy v tom posledním případě, byla nejprve krize a pak následovalo dobrodružství, ve kterém proběhla a stále v různých intervalech probíhá celá série větších či menších krizí.

27.7.2021 v 8:08 | Karma: 15,44 | Přečteno: 413x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Co mi koronakrize dala a vzala

Svět se pomalu začíná vracet do normálu – i když ten „normál“ teď bude asi dost jiný než byl před pár měsíci. Jen před pár měsíci, kdy si nejspíš málokdo dokázal představit, že by se něco podobného mohlo stát...

10.6.2020 v 12:26 | Karma: 15,18 | Přečteno: 408x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Halloween, Dušičky a nebo Samhain?

Určitě jste sami zaznamenali, že v obchodech se to již od konce září začíná hemžit čokoládovýma figurkami Mikulášů, čertů, andělů. Vánočními stromky a ozdobami...

31.10.2019 v 8:00 | Karma: 13,40 | Přečteno: 373x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Věk? To je jen číslo

Víte, já svůj věk nějak moc neřeším. Je to pro mě zkrátka jen údaj v občance. A často dokonce ani nevím, kolik mi to vlastně je.

25.7.2019 v 14:12 | Karma: 17,51 | Přečteno: 525x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Taková malá domácí skorovražda…

Vražda? Ve fungující domácnosti? Že k něčemu takovému nemůže dojít? Ale může... a jak snadno. Nevěříte? Já jsem si zrovna nedávno na jednu takovou příhodu vzpomněla...

15.2.2019 v 12:22 | Karma: 15,94 | Přečteno: 589x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Vánoce, Vánoce přicházejí…

... a taky přišel čas adventu - a tím pádem čas shonu, stresu, nervozity, únavy až vyčerpání, podráždění... Vždyť ze všech stran nás média masírují představou těch jediných pravých dokonalých Vánoc.

7.12.2018 v 14:22 | Karma: 15,38 | Přečteno: 411x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

„To je tedy spravedlnost…“

...pronesl syn na mou adresu. Pravda, člověk se snaží ke svým dětem chovat stejně, ale když je dělí téměř dvacetiletý věkový rozdíl, dostává pojem „rovný přístup“ trošku jiný rozměr – tedy alespoň v některých chvílích.

5.4.2018 v 11:21 | Karma: 21,16 | Přečteno: 831x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Poprvé

Každé „poprvé“ je zvláštní chvíle. Z některých je člověku úzko a svírá se mu žaludek, na některá se těší, ale téměř všechna „poprvé“ si pamatuje.

19.3.2018 v 8:30 | Karma: 17,81 | Přečteno: 611x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Mateřská – to je fuška

Občas slyším a někdy i najdu v diskusních fórech na internetu, jak si maminky stěžují, že absolutně nechápou, proč se mateřské (rodičovské) říká dovolená. Vždyť to žádná dovolená není. Naopak je to pořádná fuška.

8.3.2018 v 12:29 | Karma: 23,06 | Přečteno: 971x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Nuda? Nehrozí! Aneb - kojenec na střední

Nuda s dětmi opravdu nehrozí. Navíc stále více chápu to známé rčení: Malé děti – malé starosti, velké děti – velké starosti. S tím, jak mi ty moje ratolesti rostou, tomu rozumím čím dál tím víc.

19.1.2018 v 9:25 | Karma: 17,21 | Přečteno: 710x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Co rok a život dal

Konec starého a začátek nového roku je období kdy většina lidí bilancuje, co se jim v tom starém roce povedlo, nepovedlo, co stihli nebo naopak. Zkrátka, jaký ten rok byl.

6.1.2018 v 8:12 | Karma: 14,00 | Přečteno: 346x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Jinej stav je jinej stav

Jiných stavů je spousta druhů, ovšem já jsem se ocitla v tom asi nejběžnějším. Jen jsem si nikdy nepřipouštěla, že je to až tak jiné. Tedy do včerejška...

21.9.2017 v 14:28 | Karma: 23,22 | Přečteno: 982x | Diskuse| Ostatní

Helena Skočová

Prosím vás, kde to jsme?

Základní pravidlo pro cestování je neztratit správný směr. Vím, každému není dán orientační smysl v potřebné míře, aby na svých poutích nezabloudil.

13.6.2017 v 8:30 | Karma: 15,92 | Přečteno: 569x | Diskuse| Osobní