Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tak tedy nevím…

Věřím, že jsou věci mezi nebem a zemí. Také věřím, že malé děti dokážou vidět věci nám dospělým skrytá – a tajně jim závidím. Ale někdy se stanou situace, že tedy vážně nevím…

Nejsem nějak spirituálně zaměřený jedinec. Je sice pravda, že jsem absolutně propadla kouzlům bylinek. Pořídila jsem si tlustý sešit v pevných deskách a udělala si z něj vlastní herbář, kde si ke každé bylince zapisuji nové a nové poznatky, které se mi o ní podaří zjistit a pilně je studuji. Ohromně mě to baví.

A mám radost, že při každém banálním nachlazení mých dětí, nemusím navštívit lékárnu. Sáhnu mezi své bylinky a uvařím jim generacemi prověřený čaj. Zpočátku se to doma setkávalo s protesty – mých dětí i manžela. Ovšem, když se jim ulevilo – a celkem rychle a to aniž by do sebe cpali hromadu chemikálií z lékárny, uznali, že to má něco do sebe. A nyní za mnou pubertální syn sám přijde, abych mu uvařila nějaký čaj, protože na něj „něco leze“.

Dokonce jsem si zjistila rituály správného sběru bylinek, ale skutečně si nedokážu představit, že bych každou rostlinku před utržením třikrát obešla a pak jí nechala, jako dárek jablko. Věřím však, že když se člověk na sběr bylinek plně koncentruje a nenechá si myšlenky odbíhat ke každodenním a pracovním povinnostem, dokáže mu to dodat hromadu energie. A to proto, že prostě svůj mozek na chvíli „vypne“.

Také jsem se rozhodla, že nebudu dobrovolně jíst jedovaté jídlo. Vím, že stravovat se v dnešní době pouze zdraví neškodnými potravinami je prakticky nemožné. Ale zastávám názor, že se najdou potraviny méně škodlivé a více škodlivé a čím méně jedů zkonzumujeme, tím je to pro náš organismus lepší.

Už vidím, jak obracíte oči v sloup a říkáte si – „Chudáci zbylí členové rodiny. Zase zdravá výživa.“ Ano, i tato změna zaznamenala v naší rodině nejprve značnou nedůvěru. Například, když jsem k večeři naservírovala pohankové placky. Tu hrůzu a děs v očích syna a manžela bych Vám přála vidět (dcerka je ještě malinká, tak vše bere, jak to přijde). A jaké to bylo překvapení, když syn po prvním soustu prohlásil – „Ale ono je to vážně dobré. To bych teda nevěřil.“

Na zbavení se migrén, mi poradili relaxovat, meditovat a cvičení na odblokování čaker. Takže cvičím, relaxuji a medituji – a nebo se o to alespoň snažím.

Pravda, musím říci, že migrén jsem se prozatím nezbavila (ale cvičím krátkou dobu), ovšem na druhou stranu už po dvaceti minutách relaxace vstanu, jako nově zrozená, plná energie a klidu. Obvyklé vyčerpání a podráždění u mě od té doby nějak zmizelo.

A to by asi tak byly všechny změny, co se životního stylu týče, jenž u mě nastaly.

Proto si nějak neumím vysvětlit příhodu, která se mi nedávno stala. S tříletou dcerku chodíme téměř pravidelně jednou za týden na „Dvoreček“. V místní knihovně se pořádají takové malé setkání a akce s programem a tvořením pro maminky s dětmi. Je to velmi příjemné a Anička se tam vždy těší. Chodí tam skoro ty samé děti a maminky, takže malí caparti si pomalinku zvykají na kolektiv a najdou si zde první kamarády. Je to vážně fajn.

Posledně tam však přišla nová holčička. Asi tak dvouletá. A ta mě neustále upřeně sledovala. Nemohla ze mě spustit oči, ale ani se neusmála, když jsem na ni promluvila, ani mi neodpovídala. Jen mě stále celou dobu upřeně sledovala.

Když už jsme se chystaly s Ani domů, šla jsem s ní na toaletu. Nová holčička urputně vedla svou maminku za námi a něco jí vehementně ukazovala. Zaslechla jsem pouze slovo „Anděl“ a pak jak jí maminka sděluje, že tam je záchod a je obsazený a že tam žádný obrázek není. Když jsme vyšly s Ani ven, paní se mi omlouvala, že nás vyrušila, ale že si její holčička myslí, že jsem anděl a musela jí to ukázat a říci.

Holčička na mě opět upřeně koukala. Usmála jsem se a řekla jsem jí, že je to sice milé, ale že žádný anděl nejsem. Že jsem maminka Aničky.

Holčička stále nekomunikovala a jen na mě upírala svoje hnědá kukadla.

Šly jsme se oblékat a odcházela i tato nová holčička. Já jsem soukala do zimního oblečení svou dcerku a ta paní také svou. I přesto, že byly v opačném rohu místnosti, mě holčička sledovala a pak jsem slyšela, jak se obrátila ke své mamince a prohlásila: „A stejně je to Anděl.“

Musela jsem se pousmát. Věřím, že děti vidí, to co my ne. Že ve tmě jsou bubáci a nebo se u Vás zčista jasna objeví víla (viz. článek Žije s námi...http://skocova.blog.idnes.cz/c/355314/Zije-s-nami.html), ale já žádná křídla nemám, svatozář nad hlavou mi také nesvítí a když se rozčiluji na děti nebo že mi naše štěně opět udělalo doma loužičku, zrovna andělsky si nepřipadám…Takže teď tedy vážně nevím…

Autor: Helena Skočová | středa 12.2.2014 14:48 | karma článku: 12,57 | přečteno: 824x
  • Další články autora

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma: 42,49 | Přečteno: 8318x | Diskuse| Ostatní

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma: 17,84 | Přečteno: 626x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma: 15,60 | Přečteno: 528x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma: 19,56 | Přečteno: 681x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

4. Pozor na to, co si přejete…

...přání se totiž plní. Někdy však jejich splnění může přijít zcela nečekaně a může mít taky velmi nepředvídatelnou podobu. Takže vás to může parádně zaskočit, tak jako třeba teď mě.

5.8.2021 v 8:08 | Karma: 14,09 | Přečteno: 567x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...