Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mlsná huba

Tímto oslovením nás častovala babička, když jsme pochtívali něco dobrého „na zub“ a nebo když jsme nechtěli jíst, co bylo k jídlu připraveno. A přestože se snažím neopakovat hlášky mých rodičů a prarodičů, které mě jako dítě prudily – ne vždy se mi to povede a zrovna nedávno jsem takto oslovila svého pubertálního, patnáctiletého syna. Ale když ono to vážně jinak nešlo…

Často u nás bývá synův nejlepší kamarád. Přijede třeba takhle v pátek z intru, zajde Robinovi naproti na fráninu a pak jdou k nám, kde stráví víkend. Už říkáme, že je to náš adoptovaný syn.

Kluci jsou fajn a je s nimi legrace.

A pak jsem zjistila jeden z hlavních důvodů, proč k nám Kolčava tak rád jezdí. Protože mu u nás chutná. Což mě samozřejmě velice potěšilo.

Bylo to takto. Přinesla jsem klukům večeři – mám dojem, že to byl kuskus s něčím – to už je jedno. Syn jen řekl díky a vzal si automaticky svůj talíř a pak mi později popisoval jejich rozhovor.

Kolčava: „Ježíš, to je zase tak dobrý.“

Robin: „No, když myslíš.“

Kolčava: „Jak – když myslíš. To je vážně moc dobrý.“

Robin: „Palačinky, ty jsou dobrý. Ale tohle?“

Kolčava: „Ale vždyť tohle je fakt dobrý. Víš, jak by to chutnalo Ení? To je přesně její styl.“ (vysvětlivky: Ení je přezdívka jeho starší sestry, kterou oba kluci velice uznávají)

A tak po tomto rozhovoru vzal na milost mou kuchyni i náš syn a náhle mu začalo doma chutnat – tak nějak – víc.

Také jsem si ho rozmazlila tím, že máme přes týden téměř každý den teplou večeři (kolikrát i s dezertem – jsem vážně blázen). A tak mě minulou sobotu po obědě synáček dorazil, když se mě zeptal co budeme mít dnes k večeři a já jsem řekla (s tím, že teplé domácí jídlo již ten den měl), že jdu s Ani a se psem na delší procházku na Letnou, takže asi pečivo. A on na to užasle protáhl: „Pe-či-vo?“

Když jsem zkoušela v kuchyni své první experimenty s nějakými zdravějšími surovinami, ohrnoval nos a šklebil se, jako bych mu na talíř dávala - no -  kdovíco nepěkného. Ale pak vše zbouchal, div neměl boule za ušima. Snědl mi také müsli, müsli tyčinky, dokonce mi snědl i ptačí zob – jak přezdíváme slunečnicovým semínkům. Prostě všechno. A když jsem se třeba zlobila, že nejdřív dělá všelijaké opičky, že tohle do něj v životě nedostanu a pak spořádá i to co není pro něj, tak mi odvětil: „Ale mami, když ty máš samé takové dobré věci.“ No, nezabili byste ho?

Jednou odpoledne jsem se vrátila s malou dcerkou z vycházky domů. Tam již byl i syn. Zrovna začalo pršet, takže jsem holčičku strčila za dveře ať se vyzuje a já jsem ještě rychle běžela na zahradu posbírat prádlo.

Když jsem přišla zpět, viděla jsem Aničku, jak způsobně sedí u stolu a něco usilovně žmoulá v puse. Jakmile mě uviděla, přiběhla ke mně a se slovy: „Ne-e. To není dobrý.“ mi do dlaně vyplivla nějaký tvrdý, blíže neidentifikovatelný předmět, jenž se tolik snažila zkonzumovat.

Nijak jsem to nezkoumala, protože jsem si myslela, že si Robča koupil nějaký keksík a s Ani se rozdělil, čímž se jí tentokrát příliš nezavděčil.

Jenže pak jsem přišla do kuchyně, otevřela spíž a z poličky na mě koukal otevřený sáček s dehydrovanými sójovými kostkami. (Ty jsem si koupila, že je vyzkouším – nejprve já sama – a že než vychytám jejich přípravu, nebudu s nimi své bližní děsit. Takto jsem solidární.) Ihned mi bylo jasné, co se to Ani snažila spolknout.

Zavolala jsem si Robina: „Ty jsi to dal Aničce?“

„Ale ona to chtěla.“ odpověděl nevinně Robin.

„A můžeš mi říct, proč je to vůbec otevřené?“

„No, když já jsem měl na něco chuť, tak jsem hledal a hledal a pak jsem uviděl ten sáček a myslel jsem si – jo sójové kokosky – to bude mít mamka zase něco zdravého a dobrého, to zkusím. Ale moc dobré to tedy není.“

„Cože to je? Ty jsi asi vážně dyslektik! Jaké sójové kokosky? Co je tady napsáno? Sójové kostky! Ty jsi snědl (a své tříleté sestře strčil do pusy) dehydrovanou sóju!“

„Jó, tak proto to bylo tak hnusný…“ pochopil můj synáček.

„Dobře ti tak, ty mlsná hubo.“ řekla jsem mu na to – a už to bylo. Babiččina věta.

Ale řekněte sami, copak to šlo jinak?

 

Autor: Helena Skočová | pátek 21.2.2014 9:28 | karma článku: 13,67 | přečteno: 710x
  • Další články autora

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma: 42,49 | Přečteno: 8318x | Diskuse| Ostatní

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma: 17,84 | Přečteno: 626x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma: 15,60 | Přečteno: 528x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma: 19,56 | Přečteno: 681x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

4. Pozor na to, co si přejete…

...přání se totiž plní. Někdy však jejich splnění může přijít zcela nečekaně a může mít taky velmi nepředvídatelnou podobu. Takže vás to může parádně zaskočit, tak jako třeba teď mě.

5.8.2021 v 8:08 | Karma: 14,09 | Přečteno: 567x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...