Sakra, už kvetou břízy aneb povzdechnutí alergika

6. 03. 2014 12:01:18
Před čtyřmi lety jsme se stěhovali. Bylo to takhle na začátku jara a v tom stěhovacím a následném po-stěhovacím shonu, mě náhle začaly svědit, řezat, pálit, slzet oči. Kýchala jsem, jako bych trénovala na nějaký kýchací závod a nos mě svědil, že bych ho nejraději utrhla a zahodila někam hodně daleko.

Při pohledu do zrcadla (když jsem ho konečně vyhrabala) jsem se zhrozila. Můj obličej připomínal podivně nateklého angorského králíka.

„Proboha, co se to se mnou děje?“ vyděsila jsem se. A pak se mi do hlavy vkradla dotěrná myšlenka: „Že by to byla alergie?“

„To je blbost.“ Hned jsem sama sebe přesvědčovala. „V životě jsem na nic alergická nebyla – tedy až na pár lidí...“

Přímo před okny nového bydliště jsme měli nádhernou alej bříz. Což o to – pohled to byl opravdu krásný, jenže později jsem zjistila, že právě tento strom je původce mých potíží.

Naštěstí je jediný. Následující roky na začátku jara jsem tedy nasadila Claritine a krizové období vcelku snadno přežila. Léky jsem snášela dobře a bez nějakých vedlejších následků.

A tak letos, když mě vcelku brzy - vzhledem k roční době a teplu - postihly již známé příznaky (i když s menší silou) a syn se mě zeptal: „Mami, co ti je? Vypadáš jak zombi.“ – což tedy značně nadsadil - vzala jsem si osvědčený lék.

Jenže ouha. Náhle jsem byla unavená, podrážděná, přecitlivělá...Prostě hrůza. Sama se sebou jsem měla problém vyjít a což teprve chudáci zbylí členové rodiny.

Po dvou dnech jsem si již protialergickou tabletku nevzala. A najednou jsem byla zase v pohodě – tedy až na to, že jsem opět vypadala, jako zombi.

Nechtělo se mi věřit, že jsem se cítila tak mizerně díky léku, který jsem předchozí roky brala bez potíží.

„No, víš, ono je klidně možné, že se ti podařilo za toho 3⁄4 roku, co jsi přešla na jinou stravu, čaje a bylinky, organismus pročistit na takovou míru, že se prostě té chemii brání.“ Řekla mi na to kamarádka. „Sama říkáš, že se ti letos alergie , v porovnání s předchozími roky, projevila celkem slabě. To by tomu nasvědčovalo.“

„Hm, a co když je to jenom tím, že je začátek mé alergické sezóny a ten pravý nápor teprve přijde?“ oponovala jsem jí.

„Věř a víra tvá tě uzdraví.“ zasmála se Zdenička. „A k tomu věření si zkus koupit Mumio, to by ti mohlo taky pomoci.“

„Jakou mumii?“ nechápala jsem.

„Ne mumii, ale Mumio. To je taková jakoby smůla ze skal. Obsahuje to spoustu minerálů a látek, které naše oslabená těla potřebují. Ale připrav se na skutečný nápor energie.“vysvětlila mi má přítelkyně a potutelně se smála.

Tak jsem se tedy rozhodla, že budu věřit, že mě letos alergie jen tak slabě lízne a navíc jsem si objednala i ten zázrak Mumio (poté, co jsem si o tom načetla hromadu věcí).

No, divně se to jmenuje, divně to vypadá a strašně to chutná, ale hned první den, kdy jsem si ho vzala, jsem od rána do večera lítala jak Králíček Duracell, v pohodě, spokojená, nadšená, plná energie, neunavená...A co víc, za celý den sem tam kýchnu, sem tam mě zasvědí nos a oči vůbec neřežou.

Takže teď nevím, zda je to tím, že se mi skutečně podařilo organismus pročistit, takže je letos moje alergie slabší, nebo mi pomáhá přesvědčení, že se mě nějaká alergie absolutně netýká a nebo že by to bylo to Mumio? Nebo vše dohromady?

Ať je to tak či tak – nejdůležitější pro mě nyní je, že nevypadám ani jako nateklý angorák, ani jako zombie. A to že si občas kýchnu – to je prostě Na zdraví.

Autor: Helena Skočová | čtvrtek 6.3.2014 12:01 | karma článku: 7.89 | přečteno: 505x

Další články blogera

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma článku: 42.49 | Přečteno: 8315 | Diskuse

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma článku: 17.84 | Přečteno: 625 | Diskuse

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma článku: 15.60 | Přečteno: 527 | Diskuse

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma článku: 19.56 | Přečteno: 680 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 20.56 | Přečteno: 289 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 32 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.12 | Přečteno: 286 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.56 | Přečteno: 502 | Diskuse

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...