Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tajemství dámské kabelky

Je jaro. Venku všechno kvete, všude se uklízí a všechen ten veselý a očistný rumraj má nejspíše na svědomí to, co jsem se rozhodla udělat – úklid kabelky.

Kabelek mám v polici v šatně spoustu, ale ve skutečnosti nosím pouze jednu. Je naprosto dokonalá. Velká, takže se mi do ní klidně, v případě potřeby, vejde i menší nákup, ale zároveň nevypadá, jako nějaká torba. Mohu si ji vzít k sukni, k džínám, lodičkám i teniskám – prostě pro mé požadavky je naprosto perfektní.

Jak jsem ji tak nesla do koupelny, přemýšlela jsem, na co vlastně potřebuji kabelku. Když odcházím z domu, musím si sebou přeci vzít pouze čtyři věci. Telefon, peněženku, kapesník a klíče. Na to by mi mohly stačit kapsy…

Jenže ono to ve skutečnosti tak jednoduché není. Byly doby, kdy jsem sebou nosila také diář, kartáč na vlasy a kosmetickou taštičku „rychlé pomoci“, která ukrývala šminky, parfémy (klidně i tři druhy – kdoví, na který zrovna budu mít náladu). Občas i manikůru a lak na nehty. Dokonce jsem zašla tak daleko, že když bylo venku vlhko, přibalila jsem si sebou do kabelky i kulmofén a naprostou nutnost – lak na vlasy, abych si pak v práci mohla upravit účes a neděsila klienty…

No, a samozřejmě milované knížky… A uznejte sami, toto se do kapes opravdu nevejde.

Nyní se moje složení povinné výbavy kabelky radikálně změnilo. Jelikož chodím ven s malou dcerkou a se psem, musím připravit kromě kapesníků, telefonu, peněženky a klíčů, také láhev s pitím pro holčičku, podle délky trasy, jenž se právě chystáme zdolat, samozřejmě svačinu – také pro holčičku, balení vlhčených ubrousků (NAPROSTÁ NUTNOST!), rezervní svetr kdyby se venku ochladilo (opět pro holčičku). Naštěstí již sebou nemusím nosit pleny a přebalovací podložku, zato musím mít pytlíky na psí „kakance“ (protože jsem uvědomělá pejskařka), pytlíček s pamlsky  a psí náhubek, kdybychom potřebovali využít MHD (zatím je náš trhač pětiměsíční štěně, takže košík nosí pouze přechodně. Ještě netuší, že za chvíli ten protivný prudič bude mít na tlamě běžně.)

No, a samozřejmě milované knížky…I když vím, že sednout si venku někde v klidu na lavičku, holčičku si nechat pouze pod „dálkovým“ dohledem hrát samotnou na dětských prolézačkách nebo pískovišti a psa mít uvelebeného v klubíčku u nohou, takže bych si mohla užívat idylky a ty knížky přečíst, je s mým čiperným dítětem milujícím adrenalinové zážitky rychloskluzu z té nejvyšší klouzačky v dostupném okolí, na kterou lze vylézt pouze po žebříků jehož příčky jsou od sebe dále, než je velikost mé dcerky, zcela naivní představa. Ale – co kdyby…

Vysypala jsem obsah kabelky na zem a probírala se nashromážděnými poklady. Jejda asi pět načatých balení papírových kapesníků, vstupenky do ZOO (památka na rodinný výlet). Ááá, tady je ten účet, co jsem potřebovala zařadit do účetnictví a nemohla ho najít…Taky papírky od bonbónů, různé reklamní letáky (exempláře ze sbírky naší Aničky, jenž si ke mně schovala) a pak trošku kurióznější předměty jako kostičky ze stavebnice, dva kousky puzzle, pastelky, nějaké kamínky – také sběratelská vášeň mé dcerky…

Vzpomínala jsem, jakou nejneobvyklejší věc jsem v kabelce kdy nesla a myslím, že to byly akvarijní rybičky. Živé.

Bylo to někdy před Vánoci a já jsem si usmyslela, že to prázdné, staré akvárium zabudované ve stěně uvedu v život a tak jsem se s vervou vrhla do svého tehdy nejnovějšího projektu. Vyhrabala kamínky, vyprala je, vyvařila. Vyhodila nevzhledné umělohmotné „rostlinky“ a nahradila je živými. Probrala jsem Aninčinu sbírku kamenů a vybrala vhodné výstavní exempláře, také mušle z dovolené, koupila jsem teploměr do vody, filtr mi přinesl manžel.

Vše bylo připraveno pro nové obyvatele našeho akvária a tak jsem se pro ně nadšeně vypravila do nejbližšího zverimexu.

Jenže – když jsem měla rybičky koupené, zjistila jsem, že pro mě manžel nemůže do obchodu přijet. Venku byla zima a já jsem se bála, že by se mi rybičky nachladily. Nu, což. Rohlíky na večeři putovaly z kabelky ven a rybičky v igelitovém sáčku s vodou namísto nich. A tak jsem se  vypravila na autobus. Vím, že mě tehdy při urputném brzdění řidiče napadlo, jestli mohou rybičky dostat mořskou nemoc. Houpalo to totiž s nimi v kabelce docela slušně…

Probírala jsem se sbírkou předmětů vysypaných z mé nejmilejší kabelky na podlahu a pak jsem strnula. Jak se mi do ní dostaly reklamní letáky, papírky od bonbónů, stavebnice i puzzle – to jsme dokázala pochopit. Ale kde se tam vzaly klíče od Škodulenky – našeho prvního auta, které jsme si s  manželem kdysi pořídili (Škoda 120LS) a jenž již minimálně 15 let nemáme, to vážně netuším. Navíc si jsem stoprocentně jistá, že tuto kabelku jsem si pořídila mnoho let po tom, co jsme Škodulenku poslali dále do světa.

Autor: Helena Skočová | čtvrtek 10.4.2014 9:34 | karma článku: 11,42 | přečteno: 1036x
  • Další články autora

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma: 42,49 | Přečteno: 8315x | Diskuse| Ostatní

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma: 17,84 | Přečteno: 625x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma: 15,60 | Přečteno: 527x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma: 19,56 | Přečteno: 680x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

4. Pozor na to, co si přejete…

...přání se totiž plní. Někdy však jejich splnění může přijít zcela nečekaně a může mít taky velmi nepředvídatelnou podobu. Takže vás to může parádně zaskočit, tak jako třeba teď mě.

5.8.2021 v 8:08 | Karma: 14,09 | Přečteno: 566x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

3. To byl ale fičák

Bylo zvláštní zamykat za sebou vchodové dveře našeho bytu s vědomím, že JÁ je znovu odemknu až po několika měsících. (Tomík se vracel už za pár dní. Do Itálie nás jen odvážel.)

2.8.2021 v 9:25 | Karma: 14,74 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

2. Ty vole, co jsem to provedla!

Píšu si deník. Už měsíc. Že to není žádná ohromující zpráva? Ne, není. To s vámi souhlasím. Ale důvod, PROČ jsem si ho začala psát, ten už docela zajímavý je. Tedy - aspoň pro někoho. :)

29.7.2021 v 8:08 | Karma: 18,15 | Přečteno: 735x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

1. Krize nebo dobrodružství?

Záleží na situaci. Jistě. U mě, tedy v tom posledním případě, byla nejprve krize a pak následovalo dobrodružství, ve kterém proběhla a stále v různých intervalech probíhá celá série větších či menších krizí.

27.7.2021 v 8:08 | Karma: 15,44 | Přečteno: 413x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Co mi koronakrize dala a vzala

Svět se pomalu začíná vracet do normálu – i když ten „normál“ teď bude asi dost jiný než byl před pár měsíci. Jen před pár měsíci, kdy si nejspíš málokdo dokázal představit, že by se něco podobného mohlo stát...

10.6.2020 v 12:26 | Karma: 15,18 | Přečteno: 408x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Halloween, Dušičky a nebo Samhain?

Určitě jste sami zaznamenali, že v obchodech se to již od konce září začíná hemžit čokoládovýma figurkami Mikulášů, čertů, andělů. Vánočními stromky a ozdobami...

31.10.2019 v 8:00 | Karma: 13,40 | Přečteno: 373x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Věk? To je jen číslo

Víte, já svůj věk nějak moc neřeším. Je to pro mě zkrátka jen údaj v občance. A často dokonce ani nevím, kolik mi to vlastně je.

25.7.2019 v 14:12 | Karma: 17,51 | Přečteno: 525x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Taková malá domácí skorovražda…

Vražda? Ve fungující domácnosti? Že k něčemu takovému nemůže dojít? Ale může... a jak snadno. Nevěříte? Já jsem si zrovna nedávno na jednu takovou příhodu vzpomněla...

15.2.2019 v 12:22 | Karma: 15,94 | Přečteno: 589x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Vánoce, Vánoce přicházejí…

... a taky přišel čas adventu - a tím pádem čas shonu, stresu, nervozity, únavy až vyčerpání, podráždění... Vždyť ze všech stran nás média masírují představou těch jediných pravých dokonalých Vánoc.

7.12.2018 v 14:22 | Karma: 15,38 | Přečteno: 411x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

„To je tedy spravedlnost…“

...pronesl syn na mou adresu. Pravda, člověk se snaží ke svým dětem chovat stejně, ale když je dělí téměř dvacetiletý věkový rozdíl, dostává pojem „rovný přístup“ trošku jiný rozměr – tedy alespoň v některých chvílích.

5.4.2018 v 11:21 | Karma: 21,16 | Přečteno: 831x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Poprvé

Každé „poprvé“ je zvláštní chvíle. Z některých je člověku úzko a svírá se mu žaludek, na některá se těší, ale téměř všechna „poprvé“ si pamatuje.

19.3.2018 v 8:30 | Karma: 17,81 | Přečteno: 611x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Mateřská – to je fuška

Občas slyším a někdy i najdu v diskusních fórech na internetu, jak si maminky stěžují, že absolutně nechápou, proč se mateřské (rodičovské) říká dovolená. Vždyť to žádná dovolená není. Naopak je to pořádná fuška.

8.3.2018 v 12:29 | Karma: 23,06 | Přečteno: 971x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Nuda? Nehrozí! Aneb - kojenec na střední

Nuda s dětmi opravdu nehrozí. Navíc stále více chápu to známé rčení: Malé děti – malé starosti, velké děti – velké starosti. S tím, jak mi ty moje ratolesti rostou, tomu rozumím čím dál tím víc.

19.1.2018 v 9:25 | Karma: 17,21 | Přečteno: 710x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Co rok a život dal

Konec starého a začátek nového roku je období kdy většina lidí bilancuje, co se jim v tom starém roce povedlo, nepovedlo, co stihli nebo naopak. Zkrátka, jaký ten rok byl.

6.1.2018 v 8:12 | Karma: 14,00 | Přečteno: 346x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

Jinej stav je jinej stav

Jiných stavů je spousta druhů, ovšem já jsem se ocitla v tom asi nejběžnějším. Jen jsem si nikdy nepřipouštěla, že je to až tak jiné. Tedy do včerejška...

21.9.2017 v 14:28 | Karma: 23,22 | Přečteno: 982x | Diskuse| Ostatní

Helena Skočová

Prosím vás, kde to jsme?

Základní pravidlo pro cestování je neztratit správný směr. Vím, každému není dán orientační smysl v potřebné míře, aby na svých poutích nezabloudil.

13.6.2017 v 8:30 | Karma: 15,92 | Přečteno: 569x | Diskuse| Osobní