Víš co, mami? Běž…

29. 05. 2014 9:32:56
...si zaběhat. Pronesl na mou adresu syn při pravidelném sobotním úklidu. Ano, domníváte se dobře. Byla jsem příšerná. Doslova nesnesitelná. Nervózní, podrážděná, vše mi vadilo – a to bezdůvodně.

Dokonce ani svou oblíbenou „Vypsanou fixu“, kterou mi Robin pustil pro navození dobré nálady, jsem nechtěla slyšet. A to už je tedy co říci...

„Hele, mami, kdy jsi běhala naposledy?“ zeptal se mě.

„V úterý.“ zavrčela jsem.

„Hm, ty to tedy flákáš..“ protáhnul Bobeš.

„Bolí mě noha.“ procedila jsem skrz zuby. (Mám namožený zadní stehenní sval a protože zlobil už dost dlouho, tak jsem si naordinovala nucený klidový režim a na tenisky se chodila pouze z povzdálí toužebně dívat.)

„Ne mami, vážně. Běž si ven zaběhat. Já to tady zvládnu uklidit – i s Aňulí.“ dodal velkoryse. (Vysvětlivky: Aňule = jeho tříletá sestra)

A tak jsem se po chvíli nechala přesvědčit, převlékla se, nasadila si na hlavu kšiltovku, obula tenisky a vyrazila do lesa.

A už po prvních uběhnutých metrech jsem cítila, jak ze mě ta příšerná nervozita padá a podrážděnost mizí.

V tom mi to došlo. Moje tělo si zvyklo na běhání 4x až 5x týdně - někdy i častěji a tak dostávalo svou pravidelnou dávku endorfinů. A teď náhle mělo skoro čtyřdenní běhací výpadek, tím pádem endorfinový utrum - a dostavily se abstinenční příznaky. Tělo se proto začalo krutě dožadovat opětovného přísunu opojných hormonů a proměnilo mě v nesnesitelnou fúrii.

Běžela jsem a běžela. Již v půlce prvního kolečka jsem si uvědomila, že se na všechny a všechno kolem vesele zubím. Na kolegy běhače, cyklisty, pejsky, kteří se mi pletli pod nohy, batolata na dětském hřišti, šneky závodící na pěšině. Dokonce i na ještěrku, jež se vyhřívala na sluníčku - uprostřed Prahy jev docela nečekaný – takže jsem se jí pořádně lekla.

Bylo mi úžasně. Nejprve jsem měla v plánu uběhnout si cvičně jen tak 6 kiláků. Že to prostě nebudu přehánět. Jenže jak jsem běžela a bylo to tak skvělé, vůbec se mi nechtělo domů... Zkrátka, nakonec jsem těch kiláčků měla11 a klidně bych běžela dál, kdybych se nebála, že si tu nohu znovu namůžu. Cítila jsem se neuvěřitelně fajn. S malým časovým odstupem se teď domnívám, že jsem se jednoduše endorfinově předávkovala.

Zpátky jsem se vrátila rozesmátá, pohodová, plná elánu a energie.

„To byl bezvadný nápad vyhnat mě ven běhat.“ řekla jsem pak synovi.

„Já vím.“ řekl a nevinně se při tom usmíval. Prostě skromnost sama.

„Byla jsem hrozná, že?“ zeptala jsem se ho.

„Hm, to teda jo.“ pronesl.

„To víš. Máš zkrátka matku závislačku...“

Nejprve se na mě nechápavě podíval a pak se rozesmál. „Naštěstí ta tvoje závislost nemá tak hrozné následky. Stačí jen dohlédnout na to, abys měla pravidelný výběh.“

Když jsem to pak povídala tatínkovi do telefonu řekl mi: „To máš dobré. To když jsme podráždění my s mamkou tak se musíme pohádat, abychom se vyventilovali a bylo doma po dusnu. Jen dej bacha, abys jednou nemusela běhat pořád.“

A tak mám pro všechny radu: Pokud vás něco tíží na duši, běžte si zaběhat! Problémy to nevyřeší, ale zaručeně vám bude lépe. Jen si dejte pozor, abyste nedopadli, jako Forrest Gump. To by bylo docela časově náročné... :)

Autor: Helena Skočová | čtvrtek 29.5.2014 9:32 | karma článku: 31.35 | přečteno: 8325x

Další články blogera

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma článku: 42.49 | Přečteno: 8315 | Diskuse

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma článku: 17.84 | Přečteno: 625 | Diskuse

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma článku: 15.60 | Přečteno: 527 | Diskuse

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma článku: 19.56 | Přečteno: 680 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.24 | Přečteno: 263 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 18.67 | Přečteno: 450 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.14 | Přečteno: 111 | Diskuse

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...