„To je tedy spravedlnost…“

5. 04. 2018 11:21:37
...pronesl syn na mou adresu. Pravda, člověk se snaží ke svým dětem chovat stejně, ale když je dělí téměř dvacetiletý věkový rozdíl, dostává pojem „rovný přístup“ trošku jiný rozměr – tedy alespoň v některých chvílích.

„No, prosím. Sašu pochválíš – To je hezký brkaneček.“ ukázal ke své pětiměsíční sestře, kterou jsem právě dokojila. „Ale kdybych si u stolu říhl já, tak mi řekneš, že jsem pěkné prase.“ smál se.

„ A to není všechno.“ Začal dále vypočítávat seznam do očí bijících nespravedlností, kterých se na něm dopouštím.

„Jen se na to podívej. U Saši oslavuješ každý její prd. Povídáš jí – no to byl pěkný prdušek. To je dobře, že ti to jde. Nebude tě bolet bříško. Jóó, to mě bys klidně nechala puknout nebo odletět jako nafouknutý balón. A kdyby mi přeci jen něco uteklo, to by bylo zas – No, ty jsi ale prase...“

Musela jsem se smát taky.

„A co nálož v plíně? Sašu oceňuješ – To je krásný kakanec. Ten se ti povedl. Je vidět, že ti bříško funguje jak má... Ale když já jsem na oné místnosti, to je pořád – Co tam tak dlouho trůníš!“

„Protože záchod zabereš a hraješ si tam hry na mobilu.“ oponovala jsem mu.

„Jó, a s jídlem je to obdobný.“ pokračoval a na mé námitky vůbec nehodlal reagovat.

„Sašu chválíš jak hezky papá. Jak je šikovná, že neprská když ji krmíš. Jakmile se však já podívám do ledničky nebo spíže, tak hned hučíš – Co tam zase šmejdíš!“

„Jenže ty tam jen hledáš něco dobrýho na zub – chipsy, čokošku, sladké cereálie... Ale něco pořádného na jídlo si nepřipravíš.“ uváděla jsem jeho tvrzení na pravou míru. To však vůbec nevzal na vědomí a pokračoval.

„A nebo toto – Saše říkáš – Teď si budeš pěkně hrát, ano? Maminka musí chvilku pracovat. Já bych Tě nechal pracovat jak dlouho bys chtěla. Vůbec nemám potřebu tě rušit. Ba právě naopak. Ovšem místo ocenění je tu zase - Už opět hraješ ty blbé onlajnovky? To u toho musíš pořád sedět?“

„Cože? Že mě hraním na počítači nerušíš? A jak se při tom vztekáš, nadáváš a mlátíš myší i klávesnicí, to nezmíníš...“ smála jsem se.

„No a se spaním, to je taky kapitola sama pro sebe.“ pokračoval synáček a hihňal se.

„Sašu ukecáváš – Spinkej, zlatíčko, spinkej. A já? Já bych tak rád spal, ale to slyším jen – Kdy jako hodláš vstávat? Na kterou jdeš do školy? A nebo o víkendu – Nemysli si, že budeš vyspávat celé dopoledne... Takže řekni sama, copak se tady dá mluvit o nějakém rovném přístupu?“ řehtal se na celé kolo.

Jóó, dětičky moje. Každá vaše životní fáze má svá pravidla a klade různé požadavky a nároky na mě. A i když je to kolikrát pořádná fuška, nuda s vámi rozhodně nehrozí a jsem šťastná, že se spolu můžeme takhle smát.

A neboj, Robi, i Saša doroste do období, kdy za odříhnutí u stolu bude na místo pochválení častována ne zrovna lichotivými výrazy.

Tak ji nechej, ať si to své „chválící období“ ještě pořádně užije. Vždyť ty jsi ho měl taky. Úplně stejné. Jen škoda, že si ho nemůžeš pamatovat...

Autor: Helena Skočová | čtvrtek 5.4.2018 11:21 | karma článku: 20.98 | přečteno: 831x

Další články blogera

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma článku: 42.49 | Přečteno: 8315 | Diskuse

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma článku: 17.84 | Přečteno: 625 | Diskuse

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma článku: 15.60 | Přečteno: 527 | Diskuse

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma článku: 19.56 | Přečteno: 680 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.34 | Přečteno: 239 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.10 | Přečteno: 1488 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 471 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...