Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

3. To byl ale fičák

Bylo zvláštní zamykat za sebou vchodové dveře našeho bytu s vědomím, že JÁ je znovu odemknu až po několika měsících. (Tomík se vracel už za pár dní. Do Itálie nás jen odvážel.)

Bylo zvláštní zavírat  bránu zahrady. Vidět ten důvěrně známý obraz sadu a příjezdové cesty a vědět, že ho za pár hodin vystřídá nějaký jiný výhled, který budu denně vídat - o jehož podobě nemám nejmenší představu a který je momentálně ještě vzdálený přes 1000km.

Naposledy jsem se ohlédla. Cítila jsem silnou směsici emocí – obav, strachů, ale zároveň i nedočkavého rozechvění a vědomí, že je to správný krok a důležité rozhodnutí (i když se tolik bojím) - a pak jsem nasedla do auta.

Od okamžiku, kdy jsem kývla na nabídku odcestovat na léto do Itálie, až do této chvíle, uběhlo přesně deset dnů.

A že to byl pořádný fičák. To vám povím.

Při kontrole dokladů jsem například přišla na to, že já i moje starší dcerka Anička máme propadlou kartičku zdravotní pojišťovny, takže jsem urychleně vyřizovala vydání nových.

Také anabázi s očkováním proti Covidu. Termín druhé dávky jsem totiž dostala (pár dnů před tím než jsem zjistila, jaké dobrodružství se pro mě chystá) a padl na dobu, kdy už budu dva týdny v Itálii.

Samozřejmě nás všechny před odjezdem povinně objednat na testy…

Musela jsem dořešit přijetí naší malé Saši do mateřské školy. Takže absolvovat kolečko – školka, lékař, školka (pediatra máme na druhé straně Prahy než je vybraná školka pro malou).

Zároveň hned domluvit, že do ní Saša nejspíše nastoupí až někdy později během září – podle toho, kdy se vrátíme a jaké budou v té době aktuální protiepidemická nařízení.

To samé zařídit i u Aničky ve škole. Požádat o její uvolnění už před vysvědčením a informovat školu, že s určitostí nestihne do nového školního roku nastoupit hned prvního září.

Navíc - Anička v těch deseti dnech odjížděla na školu v přírodě. To znamenalo vypravit ji – nakoupit vše potřebné, zabalit… Pak ji po návratu vyzvednout, vše rychle vybalit, vyprat, usušit a opět zase sbalit. (V pátek pozdě odpoledne se totiž vracela ze školního pobytu a v pondělí velmi brzy ráno jsme vyráželi směr Itálie.)

Nooo – a když jsme u toho balení – to byla vůbec pěkná zapeklitost.

Nikdy jsem na tak dlouhou dobu věci nechystala. Samozřejmě, že jsem věděla, že tam budu mít k dispozici pračku a když mi něco dojde, budu to moci dokoupit – vždyť nebudu na pustém ostrově. Ale přesto…

Zkrátka, když jsme s Vlastičkou měly videohovor jak pokračují přípravy, informovala mě, že si sebou nemusím brát moc věcí. Třeba jako ručníky, sprchové gely, šampony – to vše že u ní je.

Když pak uviděla tu hromadu připravených věcí, kterou už jsem měla hezky v komínkách, na okamžik se zarazila a pak se opatrně zeptala: „Hele, a co to tam vlastně všechno máš?“

„No – oblečení.“ pokrčila jsem rameny.

„Aháááá.“ ozvalo se z mobilu. A po chvilce ticha následoval výbuch smíchu. „Jako, promiň, že se směju.“ zalykala se Vlastička. „Ale ono to vypadá, že máš připraveno na dva měsíce více věcí, než já mám na celý rok.“ opět následovalo pár chvil řehotu. „Noooo, máš tady k dispozici celou velkou skříň, to jóóó. Ale pamatuj, že kromě oblečení se ti musí do auta vlézt i dvě děti.“

Jo, během těch deseti dnů jsem se samozřejmě i smála, ale vše bylo jako na houpačce. Musím říci, že jsem NIKDY v životě neměla tak zásadní zvraty v náladách, jako v tom období. Dokonce ani v těhotenstvích – a to je co říct.

Vůbec jsem se nepoznávala. Bylo to šílené! Ale - možná se to vše takhle dělo, protože jsem učinila opravdu nějaký zlomový krok... 

Takže chvíle strachu a paniky – „Ježíšikriste, co jsem to provedla! K čemu jsem se to zavázala!“ střídaly chvíle euforické radosti – „Hurá! Jedu do Itálie! Tam kam jsem se tolik těšila a tolik jsem si přála se tam letos dostat! A budu v těch místech víc jak dva měsíce!“

A opět panika – „Proboha,vždyť já tam jedu na tak dlouho! Jak to všechno zvládnu! Do čeho jsem se to, já blbá, pustila!“

A znovu euforie – „Skvělé je to! Získám hromadu nových zkušeností! Holky si užijou parádní prázdniny! Dva měsíce budou moci jezdit k moři!“

A zpátky děs a hrůza – „Vždyť já ty svoje cácorky nebudu mít pořád na očích. U sebe. Nebudu na ně moci dohlížet! Co když se jim něco stane! Ty schody u Vlastičky jsou tak příkré…“

A pro změnu chvíle odhodlání – „To je fajn, že budou holky i u Vlastičky. Konečně si užijí takové ty prázdniny „u babičky“. Bez toho, aby měly matku stále za zadkem. Budou se moci více osamostatnit. Budou mít hromadu nových zážitků. Je to pro ně důležité. A  pro mě taky. Vystoupím ze své komfortní zóny. Naučíme se aspoň trošku italsky…“

A pak opět skleslost a výčitky svědomí – „Nechávám tady chudáka Tomíka samotného. A právě přes léto. Neuvidíme se dva měsíce!“

Takto jsem se tedy prozmítala těmi deseti dny které zbývaly do odjezdu.

A k tomu jsem obíhala a obtelefonovávala všechny potřebné úřady a instituce. Od zdravotní pojišťovny až po knihovnu.

Nakupovala, balila,  chystala…

Taky jsme s Aničkou absolvovaly každoroční sešlost s našim divadlem - na rozloučení s (letos neexistující) sezónou, více jak měsíc předem domluvenou a naplánovanou návštěvu synovce z Moravy, který k nám do Prahy přijel se svým malým synem. A nakonec i oslavu narozenin manžela a zároveň takovou malou předodjezdovou rozlučku s velkými dětmi a přáteli.

Byly to perné a hektické dny. Ale zvládly se. Zvládli jsme je všichni. Já, holky i Tomík.

A jak to budeme zvládat dál, to je teď ve hvězdách.

S úžasem jsem si uvědomila, že naše dobrodružství skutečně začalo. 

O jeho průběhu a o tom co jsem prožívala, si můžete přečíst v dalším článku už ve čtvrtek 5. 7. 2021.

Tak - jestli se chcete dozvědět, jaký "zákon" skutečně funguje, přijďte nakouknout.

Budu se na vás těšit.

Autor: Helena Skočová | pondělí 2.8.2021 9:25 | karma článku: 14,74 | přečteno: 466x
  • Další články autora

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma: 42,49 | Přečteno: 8318x | Diskuse| Ostatní

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma: 17,84 | Přečteno: 626x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma: 15,60 | Přečteno: 528x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma: 19,56 | Přečteno: 681x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

4. Pozor na to, co si přejete…

...přání se totiž plní. Někdy však jejich splnění může přijít zcela nečekaně a může mít taky velmi nepředvídatelnou podobu. Takže vás to může parádně zaskočit, tak jako třeba teď mě.

5.8.2021 v 8:08 | Karma: 14,09 | Přečteno: 567x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

Malostranský zápisník: Ze tří žen zbyla ve vládě jedna, ale ta zase vydá za tři

28. dubna 2024

Premium Proč se opět nepovedla feminizace české vlády? Kdo je poslední vládní květinka, která když mluví,...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek. Představil strategii zdravotnictví

28. dubna 2024  12:58

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!