Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

4. Pozor na to, co si přejete…

…přání se totiž plní. Někdy však jejich splnění může přijít zcela nečekaně a může mít taky velmi nepředvídatelnou podobu. Takže vás to může parádně zaskočit, tak jako třeba teď mě.

Ale vše se děje tak jak má.

Já jsem tedy vyrazila na cestu. Doslova i obrazně.

Dívala jsem se na ubíhající krajinu za okny auta a v hlavě se mi točil zběsilý vír myšlenek, který jsem se marně snažila ukočírovat.

A pak jsem se musela pousmát. Jo, jo. Přání se plní.

Já jsem si MOC, skutečně MOC přála jet do Itálie. Vloni to nevyšlo. Loňský rok byl prostě divný, ale letos – letos jsem se toho už nemohla dočkat.

Vlastně jsem si velmi dlouho přála zůstat v Itálii déle než jen „povolený dovolenkový týden“  - kdy sotva přijedu, už zase odjíždím. A je mi pak z toho hrozně smutno.

Chtěla jsem tuto krásnou zemi poznat víc. Vyzkoušet si zdejší život, nasát atmosféru, zvyky. Víte, moje představa nebyla zůstat zde natrvalo, ale být takový občasný dočasný resident.

Nooo - jak dlouho jsem se snažila učit italsky? A s jak chabými výsledky?

Taky jsem se moc chtěla umět dopřát těm mým cácorkám prostor, který potřebují po svůj zdravý vývoj. Nedusit je mými strachy a neustálým dohledem s upozorňováním.

A další věc. Jak dlouho jsem úpěnlivě hledala to svoje pravé místo? Zkoušela CO je můj skutečný úkol?

Jo, vlastně jsem žádala Vesmír o znamení, kterým směrem se mám vydat, abych už konečně přestala tápat. A našla to, čím budu druhým prospěšná a zároveň mě to bude naplňovat.

Toužila jsem zničit tu stereotypní smyčku,ve které jsem žila a pohybovala se, bez možnosti se z ní vymanit.

A ejhle – moje přání byla vyslyšena. Vlastně všechna najednou. A mě to totálně vykolejilo.

Takže teď  jedu do Itálie, mojí milované Itálie, na jakousi zvláštní stáž.

Mám se naučit, jak se pečuje o seniora. Nepochybuji o tom, že mi to má určitě přinést i spoustu dalších poznatků a uvědomění.

A že mě nečekají jen lehké chvíle, to je mi jasné.

Jazyk, alespoň pro základní domluvení, se budu muset konečně naučit. A to za pochodu. Jinak to nepůjde.

A holčičky? Tak ty se budou moci konečně trošičku osamostatnit a užít si skvělé prázdniny plné zážitků. A je báječné, že to bude zrovna v krásné Itálii, kterou naše Ani tolik miluje - stejně jako já.

Jen jsem se ptala Vesmíru, proč tam teď s námi nebude i Tomík? Svá přání jsem měla definovaná docela přesně – a on v nich rozhodně nechyběl. Tak proč?

V duchu jsem bezradně pokrčila rameny.

Hm, to se asi dozvím až přijde ten pravý čas. Určitě to svůj důvod a smysl má.

Vše se děje tak jak má a kdy má. Náhody neexistují.

Vždyť i to, jak jsem se v této situaci ocitla nebyla žádná náhoda.

Vyrazit na ten „osudný“ samosběr jahod byl velmi spontánní a rychlý nápad. Žádná dlouho předem domlouvaná akce.

A  kdybychom na něj nevyrazily, nebyly bychom tak spolu s Míšou přesně v tu chvíli, kdy ji její máma volala, jestli nechce přijet do Itálie pomoci tetám s péčí o babičku. A pochybuji, že by ji  napadlo přehodit to na mě, kdyby mě zrovna neviděla před sebou.

Vše je zkrátka tak jak má být. A kam mě to dovede, uvidím.

Zatím budu klást hezky jednu nohu před druhou a snažit se vše, co přijde ustát jak nejlépe to půjde.

Protože krize jsou tu od toho, aby nás posouvaly dál.

Jak jsem prožívala první dny v Itálii – tak to si budete moci přečíst už v pondělí  9. 7. 2021

 

 

 

 

Autor: Helena Skočová | čtvrtek 5.8.2021 8:08 | karma článku: 14,09 | přečteno: 567x
  • Další články autora

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma: 42,49 | Přečteno: 8318x | Diskuse| Ostatní

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma: 17,84 | Přečteno: 626x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma: 15,60 | Přečteno: 528x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma: 19,56 | Přečteno: 681x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

3. To byl ale fičák

Bylo zvláštní zamykat za sebou vchodové dveře našeho bytu s vědomím, že JÁ je znovu odemknu až po několika měsících. (Tomík se vracel už za pár dní. Do Itálie nás jen odvážel.)

2.8.2021 v 9:25 | Karma: 14,74 | Přečteno: 466x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!