Prostě Poděs číslo 2

27. 11. 2014 8:34:07
Tímto Poděsem myslím svou holčičku na naší již avízované návštěvě cirkusu, kterou jsme úspěšně zvládly a i přežily (nemohu však napsat - přežily bez úhony – tedy, nemohu to napsat o sobě.)

Aninka se těšila. Vyprávěla jsem jí, že tomu velikému stanu se říká šapitó. A že v cirkuse není pódium, jako v divadle, ale je tam takový kruh – manéž, kde vystupují různí umělci a cvičená zvířátka. Ani mě se zaujetím poslouchala. Vykládala jsem jí, že tam budou koníci a slon a také medvědi, kteří budou jezdit na motorkách... A v tom se na mě Ani podívala, jako co to plácám za nesmyly, tak zvláštně blahosklonně se usmála a shovívavým tónem pronesla: „Ale, prosím tě. Jak by to dělali? Vždyť nemají ruce, mají packy.“

Snažila jsem se jí vysvětlit, že to jsou zvlášť vycvičení medvědi a umí to. Marně. Nepřesvědčila jsem jí ani já, ani fotografie medvědů drandících na mopedu na webových stránkách cirkusu.

A přišel den „D“. Vypravily jsme se tedy s Aninkou směr Praha 5, kde cirkus právě hnízdil. A světe div se, nepřišly jsme pozdě (jak je u nás obvyklé), ale co víc - nepřišly jsme ani tak akorát. Přišly jsme tam s více jak dostatečným časovým předstihem. Doteď nechápu, jak se nám to povedlo.

Tento více jak dostatečný časový předstih způsobil jednu výhodu – mohly jsme si vybrat místa, která jsme chtěly a ukořistily jsme fantastická přímo naproti vstupu do manéže. A také způsobil jednu nevýhodu – udržet na tom fantastickém místě holčičku tu více jak půlhodinu do začátku představení. Ale zvládlo se to a program začal.

Ani sledovala skákající artisty. Pak cvičené zebry, velbloudy a oslíky. A v tom se ke mně otočila, nadzvedla mi vlasy a ze všech sil, aby překřičela hudbu, mi zakřičela do ucha: „Maminko, ty zvířátka smrdí. Ale vážně smrdí.“

„No, všechna zvířátka smrdí, Aničko.“ Snažila jsem se také překřičet hudbu burácející z reproduktorů. „Náš Johny také smrdí.“ (vysvětlivky: Johny = roční, asi 30kg vážící štěňátko)

Ani se na mě nesouhlasně podívala a opět mi zařvala do ucha: „Johny smrdí, jenom když prdí.“

Proti této logice jsem nemohla nic namítat.

Ale to již Ani zaujala éterická baletka tančící s lanem ve vzduchu. S neskrývaným dětským/holčičím nadšením ji sledovala: „Tu vyfoť!“ stačila mě striktně instruovat. „Vyfoť, vyfoť... To se ti to řekne.“ Zápasila jsem s fotoaparátem v jedné ruce (druhou jsem držela holčičku, která se rozhodla, že bude tentokrát mamince sedět na klíně), snažila jsem se zachytit baletku v letu a zároveň vyrovnávat drcání Aničky...

To však již byla na řadě „Hadí žena“ a fotoaparát jsem pustila rychle z ruky (ještě že jsem ho měla navléknutý poutkem na zápěstí) abych stihla zachytit Aninku, která mi chtěla názorně předvést, jak to ta paní v manéži dělá s nohama a zabránila jsem tak, aby při tom kopla do hlavy návštěvnici sedící v řadě před námi.

Výborně se Ani bavila s klaunem, který prokládal program svými vystoupeními.

A pak následovali koníci, nad jejichž drezůrou jsem se spíše rozplývala já. Anince to již bylo dlouhé a tak mi opět zakřičela do ucha: „Už půjdeme domů?“

„Ne Aničko, ještě není konec.“

Holčička chvíli mlčela a pak vytáhla zaručený kalibr: „Maminko, mně se chce čůrat.“

„Tak chvilku vydrž. Jak skončí koníci, půjdu s tebou.“ Snažila jsem se křičet, aby mě Ani slyšela.

„Ale to já nevydržím.“ Prohlásila Aninka a zamrkala očkama.

„Nevymýšlej si. Vydržíš. Stejně říkáš, že se ti chce čůrat jen proto, abych s tebou někam šla, protože tě to tady již nebaví.“

„No, ale když já bych vážně chtěla vidět ty cirkusové záchody.“ Pronesla Ani nevinně.

Naštěstí následovala přestávka, takže jsme s Ani vyrazily na exkurzi cirkusových záchodů. Pak povozit na kolotoči a samozřejmě do zvěřince.

A to pro ni bylo něco – a pro mě též. Uhlídat totiž tu mou malou neřízenou střelu a ještě k tomu ve tmě klopýtat ve všudypřítomném bahně a proplétat se mezi lany kotvící cirkusový stan, to byl skutečně zážitek.

Znovu jsem si potvrdila, že ta moje cácorka nemá absolutně žádný pud sebezáchovy. Cupitala si vesele přede mnou, že jsem jí taktak stačila. Bez zábran si hladila velbloudy natahující k ní krk. (Modlila jsem se, jen ať ten velbloud teď neplivne, jinak Ani dostane plný zásah.)

Vrhala se kolem krku obrovským hlídacím retrívrům, hladila po nozdrách koně ve stáních. (Měla jsem pocit, že ten kůň má hlavu minimálně dvakrát větší, než je celá Ani.) Hihňala se, že jí maličký poník chňape po rukávu kabátu, zdravila přes sklo papoušky, žasla nad medvědy, poskakovala nadšeně u slona a rozjásaně na mě volala: „Tady je slon. Tady je slon. Ale ten slon je holka a když cvičila, tak čůrala. Úplně normálně čůrala.“

Ze zvěřince jsme vyšly s botami obalenými bahnem a spěchaly na svá místa, abychom se podívaly na druhou část programu.

Ten začínal číslem s velkými papoušky Ara. Nádherní, velcí, pestrobarevní papoušci létali pod střechou šapitó a zase se vraceli ke své cvičitelce. Jen jeden si to jaksi rozmyslel a místo do manéže si to zamířil na zábradlí tribuny v místě, kde jsme seděly. Jak již snižoval výšku, aby mohl přistát, parádně nás švihnul perutěmi přes čuně (pro ostatní lidi nepocházející z Ostravska – přes tváře) a nezabránila tomu ani naše snaha skrčit se.

„Viděla ́s to?“ obrátila se na mě Ani s doširoka otevřenýma očima.

„I cítila, Aničko. I cítila.“

Druhá polovina programu již byla pro tu mou čtyřletou holčičku dlouhá. Seděla mi na klíně a popadaly ji záchvaty lásky. Zaklonila se vždy ke mně, natáhla ruce nahoru a objímala mě za krkem, přičemž mi neustále házela vlasy dopředu, takže jsem skoro nic neviděla. Při jednom takovém láskyplném záklonu se jí podařilo i prorazit mi svou hlavou ret.

A pak konečně přišli na řadu ti očekávaní medvědi. Ani hltala pohledem jejich vystoupení a nemohla uvěřit vlastním očím, když je skutečně uviděla jezdit na koloběžce a pak dokonce i na té motorce. To jí hlavička stále nemohla pobrat, jak je to možné... Vždyť ti medvědi přece nemají ruce...

Vyšly jsme z cirkusu. Já s proraženým rtem, s namoženýma hlasivkama od překřikování hudby, na hlavě rozcuch, jako bych právě vstala z postele, boty obalené bahnem, džíny špinavé od bahna, jak si do nich utřela svoje botky Aninka, když mi seděla na klíně... Ale přežila jsem. A pak jsem se podívala na tu vedle mě s rozzářenýma očkama vesele poskakující cácorku a řekla jsem si, stálo to za to.

Takže, bylo to fajn. Ale už nyní je mi naprosto jasné, že moje příští návštěva cirkusu, bude nejdříve s vnoučaty. A pevně doufám, že si s nimi Robin moc nepospíší...

Autor: Helena Skočová | čtvrtek 27.11.2014 8:34 | karma článku: 10.46 | přečteno: 569x

Další články blogera

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma článku: 42.49 | Přečteno: 8315 | Diskuse

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma článku: 17.84 | Přečteno: 625 | Diskuse

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma článku: 15.60 | Přečteno: 527 | Diskuse

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma článku: 19.56 | Přečteno: 680 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 19 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.56 | Přečteno: 270 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.31 | Přečteno: 465 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.19 | Přečteno: 113 | Diskuse

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...