Trapasy aneb vše nevysvětlíš I.

15. 01. 2015 8:32:05
Slyšela jsem bezpočet příběhů, kdy dítko uvedlo své rodiče do poněkud prekérní situace např. svým dotazem nebo prohlášením v tu nejnevhodnější chvíli. A samozřejmě se u nich – asi jako každý – výborně bavím. Ovšem, když se hlavním aktérem takového správného dětského trapasu nebo chcete-li úsměvné příhody stanu sama, většinou mi to začne připadat vtipné až s dostatečným časovým odstupem. Věříte?

Když byl mému synovi asi jeden rok a ještě neuměl mluvit, dorozumíval se všelijak. Můj tatínek ho tehdy naučil, v rámci jakési znakové řeči, jak dělá opička. Chlapeček se srdnatě bouchal ručkou do hrudníčku a vydával přitom celkem těžce popsatelné zvuky – nejvíce podobné asi takovému divně mumlavému „hu hu“.

Jednoho krásného, slunečného dne, jsem jela s kloučkem v kočárku k nám do obchodu. Chodila jsem tam nakupovat téměř denně, protože sousedil s našim domem, takže nás tam prodavačky i většina pravidelných zákazníků dobře znali. Potřebovala jsem tehdy koupit jen nějakou drobnost.

Vjela jsem dovnitř, kočárek umístila, jako obvykle kousek od pokladen, tak aby nepřekážel a zároveň jsem na něj viděla a chtěla jsem odběhnout dále do prodejny. Když v tom začal malý vydávat ony divné zvuky popsané výše a ručičkou se bouchat do prsou. Vehementně se mi snažil „říci“ své. Všichni přítomní se na něj usmívali a rozplývali se, jak je roztomilý... a já blbá jsem jim přeložila synáčkovu snahu o komunikaci: „Opička, Robinku?“ rozhlížela jsem se kolem, kde vidí nějaký obrázek s opicí. Lidé se začali rozhlížet se mnou.

Chlapeček dále horlivě pokračoval s bubnováním na svůj hrudníček a „huhlal“.

„Tak, kdepak je opička?“ ptala jsem se ho důvěřivě.

„Tam.“ ukázal chlapeček a jeho prstík nekompromisně mířil na – no, jak to napsat – na paní ne zrovna příliš hezkou, která právě platila u pokladny.

Lidé nejprve ztuhli, pak začali červenat – stejně jako já. Oni však rudli snahou potlačit smích a já studem.

Výborným a oblíbeným místem pro páchání dětských trpásků jsou - bez diskusí - prostředky (nejen městské) hromadné dopravy.

Jedna z těch „dopravních“ je i tato příhoda, kterou mi připravilo mé starší dítko. Řekla bych, že spíše než trapas je to taková - úsměvná historka.

Jednou, když bylo Robčovi asi devět let, pořídila jsem si na zimu krásnou bundičku. Kožešinovou, černou, ze stříhaného králíka. Vím, ochránci zvířat mě teď budou chtít asi ukamenovat, ale já jsem z ní měla vážně radost.

Jeli jsme takhle s Robim v tramvaji, stáli vedle sebe a povídali si. V tramvaji bylo celkem ticho, takže i když jsme mluvili polohlasem, okolostojící a sedící lidé, nám rozuměli.

Robin mi něco povídal a povídal, držel se tyčky a druhou rukou mě jaksi nepřítomně hladil po hebkém, kožešinovém rukávu. A v tom se na mě podíval a naprosto mimo mísu našeho hovoru prohlásil: „To je naše kočka?“

V ten okamžik začali najednou lidé v našem okolí podezřele hromadně kašlat. Prostě - některé věci nevysvětlíš...

A i naše malá Ani dokáže být vskutku pravý expert na tyto, většinou absolutně neočekávané situace. Ale o tom, čím mě ta naše čtyřletá cácorka překvapila, vám napíšu zase zítra...

Autor: Helena Skočová | čtvrtek 15.1.2015 8:32 | karma článku: 27.15 | přečteno: 4052x

Další články blogera

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma článku: 42.49 | Přečteno: 8315 | Diskuse

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma článku: 17.84 | Přečteno: 625 | Diskuse

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma článku: 15.60 | Přečteno: 527 | Diskuse

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma článku: 19.56 | Přečteno: 680 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 29.69 | Přečteno: 574 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 52 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 302 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 527 | Diskuse

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...