Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jinej stav je jinej stav

Jiných stavů je spousta druhů, ovšem já jsem se ocitla v tom asi nejběžnějším. Jen jsem si nikdy nepřipouštěla, že je to až tak jiné. Tedy do včerejška…  

Odvedla jsem ráno dcerku do školy a rovnou se vypravila na lékařskou kontrolu k  Apolináři. A tak se stalo, že jsem se po dlouhé době připletla do ranní špičky. Asi si to dokážete představit.

V metru všichni chvátali, spěchali, kličkovali… zatímco já jsem se jen tak pomaloučku šinula svým tempem a snažila se těm sprintujícím lidem moc nepřekážet. A v tom mi to došlo. Jo, to je ten jinej stav. Ještě před pár měsíci jsem byla jedna z těch spěchajících, chvátajích, zatímco teď jsem ráda, že jsem schopná se vůbec  přesunout. A když u toho navíc nefuním moc nahlas, považuji to za nebývalý úspěch.

Začala jsem si uvědomovat, že to ale vlastně není jediná změna, která mě v poslední době postihla…

Tak například schody jsem vždy vybíhala. Stát na eskalátoru mě totiž fáááákt nebavilo. Kdežto teď si na pojízdných schodech s klidem postojím a kdyby tam byly k dispozici sedátka, jako v některých výtazích, s radostí využiju i jich.

Také jsem přestala být stíhač autobusů, tramvají a souprav metra, které jsem vždy svižně a úspěšně dobíhala.

Teď docházím na zastávku a když vidím, že mi právě přijel bus, který bych dříve s přehledem doběhla, kouknu se na pupek přede mnou, pohladím ho a mrňousovi uvnitř řeknu: Zase tak moc nespěcháme, že?

Pak dojdu v klidu na místo, sednu si na lavičku, vytáhnu knížku – a počkám na další spoj.

Dokonce se u mě projevila jakási nezvyklá trpělivost. Před pár měsíci, když jsem přišla na zastávku MHD a zjistila jsem, že mi dopravní prostředek jede AŽ za 5 minut, rozhodla jsem se jít na další zastávku, protože trčet na jednom místě bylo pro mě  prostě nemyslitelné.

A nyní? Zjistím, že mi bus jede za 10 minut, pohladím pupek, mrňouskovi řeknu, že ty spoje vůbec nenavazují - a hádejte co? Jdu si sednout s knížkou na lavičku.

 

Taky jsem zjistila, že v devátém měsíci není tak jednoduché přehodit si při sednutí elegantně nožku přes nožku. Na klíně se mi totiž vždy uvelebí pupek a nožka tím pádem nejde ladně přehodit přes druhou. Není tam na ni místo.

No nic. Kdesi jsem četla, že pravé dámy si při sezení nohy přes sebe nikdy nedávají. Maximálně je zkříží přes sebe v kotnících… A tak si tedy hraji na dámu.

 

Další docela zásadní změna je TĚŽIŠTĚ. Nepřibrala jsem sice nějak extra moc. Lékaři a sestřičky mě dokonce chválí, že jsem jak podle tabulek – jenže - když se těch 12kg, na které nejsem zvyklá,  objeví převážně v přední části těla, musím si zkrátka na správné vyvažování dávat pozor.

To platí hlavně při vstávání z podřepu. Abych pravdu řekla, tak se téhle pozici v poslední době vyhýbám, jak to jen lze. Takže např. když jsem si nedávno chtěla obléknout něco, co mám v šatně umístěno ve spodní poličce a představila si, jak se pak snažím zvednout a sápu se po vyšších poličkách, abych našla nějakou oporu, svůj původní plán jsem rezolutně zamítla a rozhodla jsem se obléci si něco jiného, co je uloženo na, pro mě momentálně, dostupnějších místech.

A zvednout se z podřepu bez opory – tak to teď beru, jako výkon hodný olympijského ocenění.

(O hekání, funění a supění, které tento výkon provází, tady však raději psát nebudu.)

Dokonce mě napadlo, že by vůbec nebyl od věci takový menší, přenosný jeřáb, s jehož pomocí bych se mohla bez problémů dostat z podřepu do stoje vzpřímeného…

 

Toto je však samozřejmě jen malý výčet změn, které jsem u sebe v poslední době zaznamenala a které jsem si uvědomila.

Jo, prostě jiný stav je jiný stav… Ovšem teď mě tak napadá, že já se té své pupkové zátěže za pár dní zbavím. A ocitnu se zase v tzv. stavu „normálním“.

Co si však počnou např. ti pánové, které potkávám v naší oblíbené hospůdce a kteří mají svou setrvalou pupkovou zátěž kolikrát i daleko větší než já teď?

Nóóó… řeknu vám - nezávidím jim… A možná, že ten přenosný jeřáb není zas tak uhozený nápad…

 

 

Autor: Helena Skočová | čtvrtek 21.9.2017 14:28 | karma článku: 23,22 | přečteno: 982x
  • Další články autora

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma: 42,49 | Přečteno: 8318x | Diskuse| Ostatní

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma: 17,84 | Přečteno: 626x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma: 15,60 | Přečteno: 528x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma: 19,56 | Přečteno: 681x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

4. Pozor na to, co si přejete…

...přání se totiž plní. Někdy však jejich splnění může přijít zcela nečekaně a může mít taky velmi nepředvídatelnou podobu. Takže vás to může parádně zaskočit, tak jako třeba teď mě.

5.8.2021 v 8:08 | Karma: 14,09 | Přečteno: 567x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...