Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Poprvé

Každé „poprvé“ je zvláštní chvíle. Z některých je člověku úzko a svírá se mu žaludek, na některá se těší, ale téměř všechna „poprvé“ si pamatuje. 

Já mám teď to štěstí, že si mohu znovu prožívat spoustu „poprvé“ s novým, malým človíčkem. A vlastně nejen já, ale celá naše rodina.

 

Tak třeba, když se poprvé sourozenci potkali - z naší malé Aničky byla rázem velká sestra - a ten velkej brácha, frajer a tvrďák, se nad  uzlíčkem, který poprvé držel v náručí, rozněžnil a byl mile naměkko.

Nebo když Sašenka poprvé spinkala doma a zjistili jsme, že neumí usnout potmě (v porodnici se stále svítilo), takže tatínek rychle sháněl noční světýlko.

Když ji poprvé uviděl náš pes a radostí začalo těch 30kg živé váhy lítat po celém bytě, až před sebou hrnulo koberce, kňučelo a chtělo si maličkou očuchat a olízat…

A když si pak s ní chtěl poprvé hrát. (Měsíční Saše v přenosném lehátku, přinesl svého oslintaného peška, položil ji ho do klína, sedl si, upřeně na ni koukal a čekal, kdy mu ho hodí…)

A když, za nějaký ten měsíc, na něho konečně poprvé zareagovala, tak natahoval krk, aby lépe dosáhla a mohla mu prstíky zabořit do srsti. Dokonce i poslintat se od ní nechal. (A pak ji zkusil znovu přinést toho peška…)

Když jsme spolu byly poprvé za přáteli v divadle a nebo za našima babičkama v domě seniorů (za kterými chodíme v rámci aktivit nadačního fondu), abych jim holčičku představila.

Když sleduji první hry, které pro svou sestřičku vymýšlí Anička. A Saša se celá třepe, aby si ji už Ani vzala a dělaly spolu ty srandovní  hlouposti, jakože jedou metrem, a na koni a pak se promění v letadlo a válejí se spolu na posteli.

A co takhle vidět první vědomý úsměv, který dokázal vhrknout slzy radosti do očí každému, komu jej věnovala.  Také první pokroky - jak „pase koníky“, zvedá se na ručičky nebo se přetáčí.

Když poprvé zareagovala na své jméno a taky jak jsme s Aničkou čekaly, kdy se to naše mrně poprvé nahlas zasměje... a narodí se tak víla.

Když jsme s Aničkou strojily stromeček na Sašiny první Vánoce. A těšily jsme se, jak ho ráno rozsvítíme a Sašenka bude koukat…

Když jsme s ní poprvé cestovali a i velkej brácha (který s námi nejel) psal v SMS dotaz, jak to malá zvládá.

Když jsme byli poprvé s cácorkou v aquaparku a sledovali, jak si to, i přes počáteční ostražitost, užívá. Plácá ručičkama do vody, cáká a řehtá se nahlas na celé kolo.

 

Prostě, skoro každý den se objeví nějaké to poprvé.

Třeba teď nám paní doktorka dovolila první příkrmy – zeleninové kašičky. Schválně jsem to nechala na sobotu, kdy budeme doma všichni, abychom to první Sašino opravdové jídlo viděli společně. Jó, fakt to prožívám :)  Je to určitě i vědomím, že toto se svým potomkem skutečně zažívám naposledy… Anička se zase nemůže nabažit malé sestřičky a kluci - ti se k nám pak přidávají :)

Andi se v sobotu nemohla dočkat. Několikrát během dopoledne přiběhla ze zahrady, kde si hrála v čerstvě napadaném sněhu a houkala na mě od dveří: „Maminkóóó, už dáváš Saše ten příkrm? Nééé? Tak na mě pak ale nezapomeň zavolat. Já ji chci vidět jak bude jíst.“

Víte, Anička byla kouzelné děťátko. Fakt, takové mimino za odměnu. Hodná, klidná, pohodová a baštila nádherně. Doteď si pamatuji, jak jsem mamince do telefonu popisovala (bydlely jsme od sebe 400km daleko), že Ani slupla první oběd jako nic…

Říkala jsem si, že by bylo fajn, kdyby to tak bylo i se Sašou.

Připravila jsem kašičku, svolala rodinu, vzala maličkou – no prostě to byla událost :)

Ještě povídám manželovi, ať to natočí.

„Cože?“ vykulil na mě oči.

„Jo, natoč to. Pro dědu. Pošleme mu to. Bude mít radost, jak té naší cácorce chutná.“

Manžel si trochu povzdechl, ale vzal telefon a začal točit. Vždyť to mělo být poprvé

Držela jsem holčičku na klíně, nabrala první lžičku, dala ji Saše do pusy, ta se zašklebila, vyplázla jazyk, jako by se chtěla dávit a spustila hurónský řev.

Zkusila jsem to ještě dvakrát, ale marně. Saša řvala a plivala. Mrkev a brambora byly všude. Podle množství kaše na „krmící plínce“( kterou měla malá na krku), na mě, na stole a dokonce i na zácloně, byste nevěřili, že jsem se ji snažila dát jen tři mrňavounké lžičky.

„Hm…tak tohle netoč.“ řekla jsem manželovi, který se mi poťouchle hihňal.

 

No, každé poprvé zkrátka nemusí vyjít  podle našich představ, ale každé rozhodně stojí zato.

A věřte, že já se už teď  těším na další velká i malá poprvé, které s tou mou nejmladší budeme moci prožívat. Na první zoubek, první slovo, první krok, ale třeba i na první jarní procházku u nás po zahradě, když si spolu budeme poprvé prohlížet kvetoucí kočičky…

A teď si uvědomuji, že taková první noc, kdy se konečně zase normálně vyspím (a ta naše malá příšerka mě nebude budit co dvě hodiny) taky nebude k zahození. 

 

 

 

Autor: Helena Skočová | pondělí 19.3.2018 8:30 | karma článku: 17,81 | přečteno: 611x
  • Další články autora

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma: 42,49 | Přečteno: 8318x | Diskuse| Ostatní

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma: 17,84 | Přečteno: 626x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma: 15,60 | Přečteno: 528x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma: 19,56 | Přečteno: 681x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

4. Pozor na to, co si přejete…

...přání se totiž plní. Někdy však jejich splnění může přijít zcela nečekaně a může mít taky velmi nepředvídatelnou podobu. Takže vás to může parádně zaskočit, tak jako třeba teď mě.

5.8.2021 v 8:08 | Karma: 14,09 | Přečteno: 567x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!