Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

1. Krize nebo dobrodružství?

Záleží na situaci. Jistě. U mě, tedy v tom posledním případě, byla nejprve krize a pak následovalo dobrodružství, ve kterém proběhla a stále v různých intervalech probíhá celá série větších či menších krizí. 

Někdy jsou úsměvné, někdy méně… Zkrátka tak, jak to v životě chodí.

Víte - já nejsem žádný dobrodruh. Jsem obyčejná máma čtyř dětí. Tří vlastních (dospělého syna a dvou malých cácorek – 3 a 10 let) a pak „adoptivního“ dítěte a tím je synova přítelkyně Míša.

A i přesto nyní zažívám docela slušné dobrodružství. Jak k tomu došlo?

Hm… nejlepší asi bude, když začnu hezky od začátku.

Aby vám to vše dávalo smysl, pokusím se nejprve velmi stručně představit.

Jsem docela akční človíček. Mám hromadu zájmů, snů a plánů. Založila jsem například nadační fond a v něm s přáteli organizujeme akce a kulturní programy v domech seniorů. Miluji divadlo a tak hraju loutkové divadlo pro děti. Píšu a účastním se řady kulturních akcí a autorských čtení – často jako účinkující…

Zkrátka – mám hromadu zájmů, snů a plánů. Vždy jsem měla – ale - momentálně jsem hlavně máma na plný úvazek.

Velké děti (syn a Míša)  jsou už rok samostatné jednotky, ovšem mrňavky mám u sebe stále. Nemáme babičky ani hlídací tetičky. Holky jsou tedy u mě opravdu pořád. Dokonce je zapojuji i do svých aktivit se seniory a v divadle. Jinou možnost totiž nemám. Velké děti nechci s hlídáním našich cácorek zatěžovat (mimo situace, kdy je to nezbytně nutné) a manžel bývá dlouho v práci.

Jo, jo - holky mám u sebe neustále.

Díky pandemii opravdu doslova neustále.

Ale - i před Covidem se můj život točil téměř výhradně kolem dětí. Škola – odvádění, vyzvedávání. Kroužky – odvádění, čekání, vyzvedávání. Péče o maličkou. Vymýšlení programu – akce, výlety…

Domácí logistika je zkrátka můj hlavní obor.

V době „coronašílenství“ se toho v našem životě změnilo mnoho, ale děti a nutnost postarání se o ně byla tehdy ještě naléhavější.

Vše se tak nějak smrsklo na prostor našeho bytu a zahrady. Později ještě nedalekého lesa a pak pár procházkových tras, které byly holky schopné ujít.

Většina výše jmenovaných věcí, jako škola a kroužky, se řešila „pohodlně“ z domova (bez mého obvyklého uběhnutého denního maratonu). No, a ostatní aktivity byly zrušené.

Co si budeme povídat - po víc jak roce bylo  toho „pohodlí“ a nucené izolace  opravdu dost.

Dělala jsem co jsem mohla, abychom to divné období zvládli co nejlépe. A přestože mi manžel hodně pomáhal, udržet sebe i všechny mé blízké v dobré náladě a psychické kondici, pro mě postupně začínal být skoro nadlidský úkol.

K tomu taky péče o domácnost… a velkého psa… a rybičku… moje orchideje… zahrádku…

Zkrátka, žila jsem takový ten obyčejný, relativně spokojený život - jenže v jakési smyčce. Dennodenně se opakující smyčce.  A ta mě začínala nějak plíživě, ale o to účinněji dusit.

Nechápala jsem, kde se ta divná a naprosto nelogická tíseň bere. Vždyť mám krásné, zdravé a šikovné děti, které jsou pro mě vším. Úžasného manžela. Máme se dobře - tak PROČ TEN pocit!?

Pak mi to došlo - Může za to ta smyčka!

A tak začala moje urputná snaha o její narušení nebo aspoň pozměnění.

Například – moc jsem chtěla znovu začít pracovat, fungovat i jinak než pouze v domácnosti. Být nějak prospěšná. Víte - být i někým jiným než „jen mámou“.

Hledala jsem svůj správný směr i způsob jak vše skloubit dohromady.

Ovšem - moje smyčka byla pevná. Maximálně se mi ji vždy podařilo nějak malilinko ohnout. Jenže – i přes veškeré mé úsilí - se za chvíli stejně vrátila do svého původního stavu.

Začínala jsem z toho všeho cítit určitou - teď je módní říkat  frustraci. Takže ano, začínala jsem být značně  frustrovaná.

Rozumějte -  já jsem nechtěla být žádná matka superhrdinka, která všechno zvládá a všechno má pod kontrolou.

Chtěla jsem jen, aby holky měly to co potřebují a byly v pořádku. Aby s velkými dětmi a manželem bylo vše O.K.

A - pak taky abych JÁ byla nejen matkou, ale i někým kdo je prospěšný a úspěšný i v jiném směru než je rodina.

Nooo - a pak se tady navíc objevil ještě jeden dost otravný problém.

Vlastně ani nevím, jak a kdy to přišlo – ale stala jsem se nejen matkou na plný úvazek, ale VELMI ÚZKOSTLIVOU matkou na plný úvazek.

Neustále se mi v hlavě odehrávaly ty nejhorší scénáře, co by se těm mým malým mohlo stát, kde a čím by si mohly ublížit, kde by mohly spadnout, co by na ně mohlo spadnout... Takže jsem se snažila odstraňovat všechny případné hrozby z jejich dosahu. Bez ustání jsem je sledovala, napomínala, upozorňovala.

Věděla jsem, že to není dobře. Že se ty moje cácorky potřebují nadechnout, ale představa, že bych je pustila ze svého zorného pole, mě naplňovala děsem. Katastrofické vize mě okamžitě válcovaly… Prostě - byla jsem přesvědčená, že je musím ochraňovat a hlídat za každou cenu a nemohla jsem si pomoci – i když mě manžel a přátelé (zatím s úsměvem) přesvědčovali, že to přeháním.

Zkrátka - pozvolna a plíživě jsem prožívala jakousi otravnou osobní krizi, která přišla zcela nenápadně, ale působila skutečně destruktivně.

Tak - a do téhle, výše zhruba nastíněné situace, přišel „TEN DEN“, který převrátil (nejen můj) život dokonale naruby a přinesl začátek mého současného dobrodružství.

A právě o tom budou mé příští články.

Třeba svým příběhem někomu pomohu, třeba někoho pobavím. Třeba si někdo řekne: „Tý, jo – tuhle situaci znám. Tak to jsem zvědavá/ý, jak se s tím poprala.“ :)

Takže, jestli vás tenhle úvod k sérii blogů zaujal, budu ráda, když se sem opět přijdete podívat :)

 

 

 

Autor: Helena Skočová | úterý 27.7.2021 8:08 | karma článku: 15,44 | přečteno: 413x
  • Další články autora

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma: 42,49 | Přečteno: 8318x | Diskuse| Ostatní

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma: 17,84 | Přečteno: 626x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma: 15,60 | Přečteno: 528x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma: 19,56 | Přečteno: 681x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

4. Pozor na to, co si přejete…

...přání se totiž plní. Někdy však jejich splnění může přijít zcela nečekaně a může mít taky velmi nepředvídatelnou podobu. Takže vás to může parádně zaskočit, tak jako třeba teď mě.

5.8.2021 v 8:08 | Karma: 14,09 | Přečteno: 567x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  20:04

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Bizarní logistický hlavolam. Trump by šel do vězení i s prezidentskou ochrankou

27. dubna 2024  19:55

Americká tajná služba má na starosti ochranu prezidenta, ať už je zrovna v Oválné pracovně, nebo...

Spolek chce s klimatickou žalobou uspět jako Švýcarky. Mají šanci, míní expertky

27. dubna 2024  19:54

Evropský soud pro lidská práva rozhodl minulý týden ve prospěch dvou tisíc švýcarských seniorek. Ty...