Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hlavní je nepodceňovat přípravu

Ať již se rozhodnete pro jakoukoliv činnost, vždy je lepší když se na ni předem připravíte. Můžete tak totiž předejít spoustě nepříjemných překvapení. Jenže – příprava nepříprava, ono se stejně vždycky něco „překvapivého“ najde…

Já jsem se rozhodla pro ne zrovna jednoduchý úkol. Z absolutního a netrénovaného „neběhavce“ udělat za dva a půl měsíce někoho, kdo dokáže zvládnout desetikilometrový běh. A na to se přeci MUSÍM řádně připravit. Bez přípravy by totiž má účast na této akci (při mé současné kondici) byla čirý hazard se životem.

Takže, jaký bude můj první krok? Vyplnit přihlášku na WE RUN PRAGUE. Vyplňování dotazníků nesnáším, ale jde to celkem dobře – tedy do té doby, než jsem došla ke kolonce „Předpokládaný čas“.

Trošku jsem se zarazila. Cože to po mě chtějí? Za jak dlouho doběhnu do cíle? Proboha, vždyť já ani nevím, jestli se tam vůbec dokážu dostat a jak mám tedy vědět za jak dlouho? Zkouším počítat. Když chodím s Aničkou s kočárkem na procházky, tak zvládám ujít 2 km za 20 minut. Když poběžím, musí ta doba být zákonitě kratší. Ale o kolik? O pět minut? Došla jsem ve svých výpočtech k předpokládanému času 1 hodinu a 15 minut. Zdá se mi to příliš rychle. Raději tam dám nějakou rezervu. Ouha, systém je nastaven na maximální čas 1 hodinu a 59 minut – no, tak snad se do toho vlezu…

Tak a teď další krok. Musím si připravit v čem vlastně budu běhat. Ze dna botníku vylovím své staré běžecké boty. Stojím nad nimi a prohlížím si je kritickým zrakem. No, žádný zázrak to není, ale trošku z nich ometu pavučiny, vyklepu z nich poklady, které si tam Anička schovala a myslím, že půjdou ještě použít.

Pak zmizím v šatně. Hledám, co bych si oblékla a samozřejmě, jako správná ženská zjišťuji - že nemám co na sebe. Své staré „běhací“ tepláky jsem našla, ale zhodnotila jsem, že jsou již vhodné akorát tak na rozstříhání na hadry k úklidu.

Jak podotýkám, nejsem zrovna sportovec, takže vyloženě sportovních kousků se v mém šatníků mnoho nenachází (budu s tím muset něco udělat). Přesto se mi podaří nějaké vhodné běhací komplety dát dohromady. Hvězda módního mola bych v nich určitě nebyla, ale na ranní běhání po lese to bude.

A teď tedy ten nejdůležitější krok – Vyběhnout. Je pátek. O víkendu jedeme na chalupu, takže v pondělí začínám.

Večer jdeme s manželem na naše pravidelné každotýdenní „Pivo“. (Ano, snažíme se jednou týdně spolu vyrazit „Na jedno“ a to vlastně doslova – manžel si dá velké a já malé. Posedíme spolu, povykládáme si, co se za celý týden stalo a co jsme neměli čas si říci a jdeme domů. Nejsme zrovna štamgasti, na kterých se vydělá, ale za to jsme věrní…)

Sedíme na terásce naší hospůdky s výhledem na Prahu. Oznámila jsem manželovi svůj nejnovější plán – běhat.

„Cože budeš dělat?“vykulil na mě oči a málem se zakuckal. (Hm, měla jsem raději počkat, až dopije.)

„No – běhat.“ zopakuji.

Nechápavě na mě kouká a vidím, jak uvažuje, jestli mě nepostihnul nějaký podivný záchvat mrtvice nebo něco podobného. Jinak si totiž má slova nedokáže vysvětlit.

Začnu mu tedy vyprávět, co mě k tomuto rozhodnutí vedlo. (viz.článek „Běhat? A proč?)  Jaké mám plány a cíle a co od toho očekávám. Že jeden reálný cíl a motivace vedou k dalším cílům… A že tedy běhat budu a těch 10 kilásků zvládnu, stejně tak, jako zvládnu i ostatní věci.

Pozorně mě poslouchá, pohladí mě po ruce a pak láskyplně pronese: „Ty můj malý Gumpe.“ A já opět vím, proč jsem se do něj před těmi osmnácti lety zamilovala…

Jak jsem si naplánovala, tak jsem učinila. V pondělí jsem skutečně poprvé po osmi letech vyběhla. Ale - to už je vlastně úplně jiný článek, jak pokračuje moje příprava na běh Prahou dlouhý 10 km…

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Helena Skočová | středa 26.6.2013 9:50 | karma článku: 5,74 | přečteno: 405x
  • Další články autora

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma: 42,49 | Přečteno: 8318x | Diskuse| Ostatní

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma: 17,84 | Přečteno: 627x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma: 15,60 | Přečteno: 528x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma: 19,56 | Přečteno: 681x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

4. Pozor na to, co si přejete…

...přání se totiž plní. Někdy však jejich splnění může přijít zcela nečekaně a může mít taky velmi nepředvídatelnou podobu. Takže vás to může parádně zaskočit, tak jako třeba teď mě.

5.8.2021 v 8:08 | Karma: 14,09 | Přečteno: 567x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Hamás kývl na návrh k příměří. Izrael má řadu výhrad, akce v Rafáhu pokračuje

6. května 2024  18:56,  aktualizováno  21:56

Palestinské hnutí Hamás v pondělí přijalo návrh dohody o příměří s Izraelem předložený Egyptem a...

Německo na Putinovu inauguraci zástupce nevyšle, Francie a Slovensko ano

6. května 2024  16:14,  aktualizováno  20:36

Německo v pondělí oznámilo, že nebude mít svého zástupce na úterní inauguraci ruského prezidenta...

Za další případ pohrdání vás můžu poslat do vězení, varoval soudce Trumpa

6. května 2024  20:17

Soudce v probíhajícím procesu s Donaldem Trumpem v pondělí rozhodl, že americký exprezident...

Ve hře o post ministra je nyní i Ženíšek. TOP 09 chce vybrat tento týden

6. května 2024  16:43,  aktualizováno  20:10

Při hledání kandidáta do vlády na post ministra pro vědu, výzkum a inovace začala TOP 09 skloňovat...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!