Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mršky blešky

„Mami, Johny má nějaké brebery.“přišel za mnou syn se štěnětem v náručí. „Cože?“zeptala jsem se nejprve nechápavě. „No, jak jsem ho hladil, tak jsem uviděl že po něm něco leze.“ To není možné, napadlo mě. Vždyť Bax (náš předchozí pes) byl podobného plemene a co se blech týče, byl jaksi imunní.

Popadla jsem štěně a dala se do prohledávání jeho kožíšku. Po pár minutách jsem však synovi sdělila, že jsem tam žádného nezvaného hosta nenalezla.

„Já jsem ho prohlížel a taky jsem nic nenašel.“přidal se ke mně manžel.

„Hele Robi, a nemohlo to být nějaké smetí, co jsi viděl?“zeptala jsem se našeho pubertálního potomka.

„Leda, že by mělo nožičky a umělo lézt.“ prohlásil uraženě a odkráčel do svého pokoje.

Vzala jsem tedy znovu štěně a probírala se jeho krátkým hustým porostem, ale skutečně jsem v něm žádného cizopasnícího parazita neobjevila. A tak jsem celou záležitost pustila z hlavy.

Asi za tři dny po této události hladím toho našeho prozatím mini hafana a jak se tak probírám jeho štěněčí, jemnou srstí, náhle strnu. Něco velmi nepěkného kličkuje mezi chloupky.

Blecha.

„Johny má blechy.“ pádím oznámit manželovi. „Zajeď, prosím tě, do lékárny, koupit nějaký šampon proti těm potvorám, ať ho hned vykoupu a zbavíme se jich.“

„A nechceš ho odblešit až se vrátíme z chalupy?“ zeptal se mě manžel. Právě jsme se totiž chystali na zimní kontrolu chaloupky. „Kdoví s jakým čtyřnohým kámošem od sousedů se tam potká a co na něj zase přeleze..“

„Hele, vzpomínáš na tu známou repliku z filmu Na samotě u lesa?“

„Myslíš – Chčije a chčije?“ usmíval se potutelně manžel.

„Já vím, že tahle je tvá oblíbená.“ odpověděla jsem mu také s úsměvem. „Ale já teď myslím jinou. A to tu, která se právě hodí na naši současnou situaci – Nemá ten pes blechy? Má, ale to jsou blechy psí. Ty na člověka nejdou. - A jak jim pak ty mršky vesele hopskaly po polštáři. Nerada bych, aby to u nás bylo obdobné. A vzhledem k momentální velikosti našeho psa a rychlosti jakou se blechy množí, by mu chudákovi ty potvory za ty dva tři dny, než se vrátíme z chalupy, rozhýbaly celý kožíšek.“

A tak manžel pod palbou mých argumentů kapituloval a dovezl z lékárny protibleší šampon.

Vykoupala jsem štěně a spokojeně si pochvalovala, jaký je to hodný pejsek, že nechce z vany utíkat, že trpělivě stojí a dokonce si tam i lehne (tedy - to když uklouznul a nechtělo se mu pak znovu vstávat) a zároveň jsem si mnula ruce nad vítězstvím v boji proti bleším nezvancům.

Bohužel, jak se ukázalo, tak ne na dlouho. Po pár dnech, kdy to vypadalo, že jsme se protivných a nežádaných hostů zbavili, se objevili znovu.

Nu, což. V návodu na tom šamponu bylo napsáno, že po týdnu se má aplikace zopakovat. A tak pejsek znovu putoval do vany.

A opět jsem se radovala z vítězství. A opět, jak se později ukázalo, předčasně. Po pár dnech se totiž ty mnohanohé potvory zase ukázaly a snažily se mi dokázat, že jsou prostě odolné a že se jim u nás líbí.

Začala jsem se nějak podezřele škrábat, protože jsem měla pocit, že mě stále něco kouše. Rychle jsem několikrát kontrolovala tříletou dcerku i sebe (patnáctiletý syn samozřejmě a pochopitelně mou kontrolu striktně odmítl, že se prohlédne sám), ale žádné podezřelé štípance a pupínky jsme neobjevili. Všechno mě však kousalo dál. Síla psychiky je ohromná.

Naštěstí jsme v té době měli jít s pejskem na veterinu na přeočkování. Svěřila jsem se tam paní doktorce s našim problémem a dostala jakousi pipetu, kterou jsme mu měli asi za dva dny po očkování naaplikovat mezi lopatky.

Tato procedura pak proběhla úspěšně. Psí pelíšek je znovu vypraný a prozatím to vypadá, že výsledek je uspokojivý. V kožíšku štěněte jsem žádného cizopasníka neobjevila.

Tedy…nechci opět předbíhat….protože právě jsem viděla, jak se ten náš tříměsíční a zatím osmikilový drobeček, začal zuřivě kousat u ocásku…A mě už OPĚT něco hryže…

Autor: Helena Skočová | středa 15.1.2014 10:31 | karma článku: 18,06 | přečteno: 975x
  • Další články autora

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma: 42,49 | Přečteno: 8318x | Diskuse| Ostatní

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma: 17,84 | Přečteno: 626x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma: 15,60 | Přečteno: 528x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma: 19,56 | Přečteno: 681x | Diskuse| Osobní

Helena Skočová

4. Pozor na to, co si přejete…

...přání se totiž plní. Někdy však jejich splnění může přijít zcela nečekaně a může mít taky velmi nepředvídatelnou podobu. Takže vás to může parádně zaskočit, tak jako třeba teď mě.

5.8.2021 v 8:08 | Karma: 14,09 | Přečteno: 567x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!