Hoří, má panenko

8. 01. 2015 8:31:42
Tak tady zase máme plesovou sezónu. Nejsem zrovna nadšený zastánce tohoto druhu zábavy, ale možná se to letos změní a znovu tomu přijdu na chuť... Kdo ví? :)

Jako mladá holka jsem plesy milovala. Vždy jsem se na ně těšila. Alespoň na chvíli jsem mohla být tou princeznou v dlouhých šatech, krásně učesaná, nalíčená. A ještě se přitom výborně pobavit s přáteli.

A pak se to nějak změnilo.

Před pár lety jsem v tuto dobu obrážela nespočet plesových zábav. Jenže už ne proto, že bych po prostředí roztančených sálů tolik toužila, ale z pracovních důvodů. Buď jsem zajišťovala část programu, nebo jsem zkrátka musela jen reprezentovat.

Byly to plesy politických stran, velkých firem, různých komor atd. I na vyhlášený Ples v Opeře došlo...

Exklusivní róby byly pro mě v té době nutností. Lodičky na jehlových podpatcích a různé kabelky povinnou výbavou. A bylo úplně jedno, jestli se mi zrovna „plesat“ chtělo nebo ne. Než jsem vešla do sálu, bylo mi vždy kladeno na srdce: „Buď okouzlující.“

A tak jsem s profesionálním úsměvem proplouvala mezi hosty, mile společensky konverzovala, třepala si rukou se známými i neznámými lidmi, utužovala stávající kontakty a tvořila nové... Zkrátka taková ta „pravá plesová zábava“.

Jak ráda jsem tehdy vzpomínala na Country bály pořádané mou švagrovou a jejím spolkem ještě kdysi dávno na Moravě. Jaká báječná zábava tam vždy byla, jak jsem se snažila s místními profíky tančit čtverylku, jak jsem se skutečně „plesově“ bavila a smála...

Asi proto není divu, že když tyto pracovní povinnosti pominuly, účastnit se jakéhokoliv plesu – i soukromě - mě již nijak nelákalo. A tak jsem se úspěšně těmto radovánkám vyhýbala.

Jenže... Už několik let jezdíváme na chaloupku do jedné úžasné malinké vesničky v Západních Čechách. Je opravdu malinkatá. Má asi 150 stálých obyvatel – a ti nás, tak nějak, adoptovali. Nejme pro ně jenom „lufťáci“. Jsme jejich. Naše malá Anička si zabrala naše sousedy za svou babičku a dědu a oni ji za svou vnučku a nás za své „třetí mladé“ (mají dceru a syna o trošku starší než jsme my).

Pro zdejší usedlíky jsem Hela Žákovic – po původní majitelce chaloupky – babičce Žákové, kterou tady měli velice rádi a s jejímž vnukem, dnes již starším pánem, občas sedáváme v místní hospůdce – tedy pardon – v Hasičském klubu. (U nás ve vesničce je to Hasičský klub, ve vedlejší vesničce to byl Sousedský klub. Dělali jsme si legraci, že v těchto místech zkrátka bují klubová zábava.) Nepojmenovali si mě po pražácích, kteří od babičky Žákové chaloupku koupili a byli zde také všude známí...

A jako na každé správné vesnici i zde aktivně fungují DOBROVOLNÍ HASIČI. Pořádají místní společenské akce a zábavy – dětské dny, fotbalová utkání, různé zájezdy, účastní se hasičských soutěží a získané trofeje mají hrdě vystaveny ve výše zmiňovaném Hasičském klubu.

A organizují i místní Hasičský ples.

Na Nový rok jsme si telefonovali se sousedy (adoptivními prarodiči naší Aninky), abychom si popřáli a pak jen tak mimochodem prohodil Vašík: „Už jste tu dlouho nebyli. V lednu pořádají hasiči ples. Nechcete přijet? Já bych vám v chaloupce zatopil, abyste přijeli už do tepla...“

První asociace, která mi vytanula na mysli bylo: Hoří, má panenko. A pak jsem se chtěla zdvořile omluvit, že na plesy nechodíme.

Jenže, Vašík pokračoval. „Víš, ona to není žádná hogo fogo akce. Prostě, hlavně žádnou večerní róbu.“

A to už mě zaujalo. Žádné hogo fogo, žádná róba... to zní zajímavě. Poslouchala jsem dál.

„Bude to v sousední vesnici. Víš, že u nás ten sál ve staré hospodě nefunguje, ale bude vypraven autobus, který nás odveze tam i potom zpátky – i když je to jen tři kilometry. A bývá to tam docela fajn. Takový vesnický ples. Tak nechcete přijet?“

Vesnický ples. Žádné nucené společenské plky s lidmi, se kterými vůbec mluvit nechci, jejich hraní si na honoraci, přetvářka, faleš... Najednou mi znovu slovo „ples“ znělo tak nějak hezky.

Vyprávěla jsem o tom později přátelům, když jsme se klouzali na zledovatělých chodnících na novoroční procházce. A výsledek? Ani nevím po kolika letech s nimi půjdeme letos na ples. Vesnický Hasičský ples. A já se na to vážně těším.

Takže plesové sezóně 2015 a plesání všeobecně ZDAR! A skvělou zábavu všem.

Autor: Helena Skočová | čtvrtek 8.1.2015 8:31 | karma článku: 9.86 | přečteno: 659x

Další články blogera

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma článku: 42.49 | Přečteno: 8315 | Diskuse

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma článku: 17.84 | Přečteno: 625 | Diskuse

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma článku: 15.60 | Přečteno: 527 | Diskuse

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma článku: 19.56 | Přečteno: 680 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.81 | Přečteno: 205 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 15.52 | Přečteno: 342 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 98 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.72 | Přečteno: 562 | Diskuse

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...