Prosím vás, kde to jsme?

13. 06. 2017 8:30:30
Základní pravidlo pro cestování je neztratit správný směr. Vím, každému není dán orientační smysl v potřebné míře, aby na svých poutích nezabloudil.

Ale jsou i jiné aspekty - např. nevěnování se plně cestě - takže i ten co má orientaci celkem v pořádku, se dokáže krásně ztratit. A někdy opravdu kuriózně.

Je to už spoustu let, co jsme jely s kolegyní z Ostravy do Brna na jednání. Po skončení schůzky jsme sedly do auta. Kolegyně za volant, já na sedadlo spolujezdce. Obě hlavu plnou informací a myšlenek, které jsme nutně potřebovaly utřídit, urovnat, vyvodit z nich důsledky a další postupy a takto jsme vyrazily na zpáteční cestu.

V Brně jsme se napojily na dálnici, já jsem vytáhla na klín papíry s poznámkami a začaly jsme řešit.

Zabraly jsme se do probírání všeho, co na jednání zaznělo, opravdu pořádně. Já jsem snad ani nezvedla oči od dokumentů, zapisovala jsem si další poznámky a možné varianty... a jely jsme a jely... Když v tom Šárka prohlásila: „Ježíš, co to tady je? To je snad nějaká stávka kamionů nebo co?“

Podívala jsem se ven a uviděla v odstavném pruhu téměř souvislou řadu nákladních aut. „Stávka? To teda nevím. Spíš mi to připadá, jako bychom se blížily k nějaké hranici. Ale v těchhle místech žádná hranice přece není. Tady už by někde měla být Olomouc, ne?“

Vrátily jsme se zpět k práci, ale přeci jen jsme obě se stále vzrůstající nervozitou, sledovaly ta obrovská monstra na kolech, která jsme nepřestávaly míjet.

A pak se to stalo. Silnice se rozšířila a před námi stála budka se závorami.

Zděšeně jsme zíraly na uniformovaného mladíka, který k nám zamířil.

Šárka stáhla okénko, on se do něj sklonil a prohlásil: „Dobrý den, hraniční kontrola, vaše doklady, prosím.“

Chvíli bylo ticho, načež jsme pomalu s vykulenýma očima vykoktaly: „Prosím vás, kde to jsme?“

„Cože?“ zarazil se příslušník a začal si nás podezíravě prohlížet.

„Kde to jsme?“ zopakovala otázku Šárka.

„Víte, my jsme byly v Brně a pak jsme se vracely zpátky do Ostravy...a jsme tady.“ snažila jsem se mu osvětlit situaci.

„Do OSTRAVY?!“ vykulil teď pro změnu oči on na nás. „Vždyť jste na státní hranici. Za chvíli budete v Bratislavě.“

„Proboha.“ hlesla Šárka.

„V Bratislavě.“ hlesla jsem já.

„Ale co teď? My u sebe pasy nemáme. Nemůžeme to tu nějak obrátit?“ zkoušela Šárka situaci vyřešit a otáčela se v autě, jakoby chtěla couvat.

„Tady se točit rozhodně nemůžete!“ vytřeštil na nás příslušník oči ještě víc. „Navíc, bez cestovních dokladů vás nemůžu nechat pokračovat dál.“

„Ale co tedy budeme dělat?“ seděly jsme v autě jako hromádky neštěstí a za námi se začínala tvořit fronta.

Mladík v uniformě se na nás ještě chvíli nevěřícně díval a pak řekl: „ Já vás pustím, vy se támhle otočíte a já zavolám kolegům na druhou stranu, co se stalo a aby vás nechali projet.“

Děkovaly jsme mu, jako by nám právě zachránil život a po zvednutí závor jsme přejely na Slovensko, kde jsme se přesně podle pokynů otočily a mířily zpět směr Brno.

Musím říci, že bych FAKT chtěla slyšet ten jejich telefonní hovor: „Hele, posílám vám dvě bloncky v červené oktávě. Nemají doklady a tvrdily mi, že jedou z Brna do Ostravy. Tak je pusťte zpátky, jo? Nebo nakonec skončí někde v Maďarsku.“

Pravdou tedy je, že když jsme přijížděly k hraniční budce v opačném směru a přibrzdily jsme, tamní příslušníci na nás jen s úsměvem mávali ať jedeme dál.

Cestovní sezóna se nám právě dostává do plného proudu, dovolené se blíží a tak přeji všem správný směr a udržení koncentrace na cestu tak, ať šťastně dorazíte k tomu správnému cíli... Což se nám tedy tenkrát nakonec také povedlo – jen s trochu kuriózní zajížďkou. :)

Autor: Helena Skočová | úterý 13.6.2017 8:30 | karma článku: 15.66 | přečteno: 569x

Další články blogera

Helena Skočová

Čtyřhvězda podle Fischera: špína, zápach, střepy v bazénu

V poslední době jsem četla několik článků o tom, jak jsou Čeští turisté v zahraničí považováni za věčně nespokojené hosty, hledající na všem nějaký problém. Tehdy jsem nechápala proč. Nyní... možná... už asi ano...

31.7.2023 v 8:08 | Karma článku: 42.49 | Přečteno: 8315 | Diskuse

Helena Skočová

7. Vnímání nové situace matkou versus vnímání dcerou

Zatímco jsem se prala se svými emocemi, náporem strachů a obav, jak budu zvládat náročnou péči o nemohoucí seniorku, jsem zároveň pořád myslela na ty moje nejbližší. Holčičky a manžela. Jak zvládli první den oni.

14.8.2021 v 8:08 | Karma článku: 17.84 | Přečteno: 625 | Diskuse

Helena Skočová

6. Den první - to byl náraz!

Opustila jsem Sarnu. Ten kouzelný správcovský domek letního sídla hraběnek Gessy, obklopený zahradou a parkem, kde teď budou bydlet moje holčičky. A přestěhovala jsem se o 17 km dál, do bytu k babičce.

12.8.2021 v 12:31 | Karma článku: 15.60 | Přečteno: 527 | Diskuse

Helena Skočová

5. Už tam budéééém?

Cesta do Itálie byla krásná, ale dlouhá. Celých těch deset dnů před odjezdem, jsem měla obavu, jak ji budou holky zvládat. Tedy hlavně malá tříletá Saša.

9.8.2021 v 12:32 | Karma článku: 19.56 | Přečteno: 680 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 12.33 | Přečteno: 200 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.45 | Přečteno: 1303 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...